8 ezer forint jóvátételt fizet minden megtévesztett ügyfelének a kártyaterminálos cég

bankkártya, hitelkártya, elektronikus fizetés, vásárlás, stock, stockfotó, illusztráció, illusztrációs
mobile payment ,online shopping concept
Vágólapra másolva!
Megtévesztette üzletfeleit a bankkártya-terminálok üzemeltetésével foglalkozó Fizetési Pont Kft. – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata. A GVH ezért az érintett kereskedők pénzbeli kompenzálására kötelezte a céget. A vállalkozás 8 ezer forintot ír jóvá minden ügyfelének, aki a jogsértő kampányok alatt szerződött vele.
Vágólapra másolva!

A nemzeti versenyhatóság lezárta vizsgálatát, amelyet a bankkártya-terminálok telepítésével és üzemben tartásával foglalkozó Fizetési Pont Kft. üzleti kampányainak ügyében folytatott.

Az eljárás feltárta, hogy a cég több szempontból is tisztességtelenül befolyásolta ügyfeleinek üzleti döntéseit.

A vállalkozás ugyanis elhallgatta kampányaiban a kereskedők elől, hogy a bankkártyák elfogadásához nem elegendő számukra a terminálok telepítése, hanem hosszú távú (3-5 éves) számlavezetési és pénzforgalmi szerződés szükséges a vállalkozáscsoport egy másik cégével, a két szolgáltatás pedig kizárólag együtt vehető igénybe. A cég emellett megtévesztő módon népszerűsítette kedvezményesként, akciósként az ajánlatának egyes elemeit – így különösen a kártyaterminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalékot és annak mértékét.

Illusztráció Forrás: shutterstock

A GVH Versenytanácsa a jogsértés kapcsán súlyosító tényezőként értékelte többek között, hogy az üzletfelek alacsonyabb tudatosságú, mikro- és kisvállalkozásokból álló csoportjára irányult és hosszú időre fejtette ki hatását (tartós elköteleződéssel járó pénzügyi szolgáltatást érintett). A versenyhatóság figyelembe vette ugyanakkor az is, hogy a cég részben önként korrigálta a megtévesztő gyakorlatot.

A hatóság a jogsértés kompenzálására elfogadta – és egyúttal kötelezettségként előírta – a Fizetési Pont Kft. által vállalt jóvátételi intézkedéseket. Ezek alapján 8 ezer forintos, szabadon felhasználható jóváírást kap minden olyan kereskedő, aki a négy jogsértő kampány ideje alatt (2020-2021-ben) szerződött a vállalkozással és még mindig a cég ügyfele.

A jóvátétel összege ugyanis magasabb, mint a jogsértő kampányok költségei alapján kiszabható bírság (17 millió Ft) lenne; emellett közvetlenül az érintetteknek jelent jóvátételt. A GVH döntése így hatékonyabban szolgálja a közérdeket, mintha bírságot szabott volna ki a vállalkozásra.

A cégnek a döntés kézhezvételét követő 30 napon belül teljesítenie kell a jóváírásokat, értesítve ügyfeleit a kompenzációról és annak okáról. A GVH a határidőt követően ellenőrizni fogja a jóvátételi intézkedések megfelelő végrehajtását.

Frissítés - 2023.05.27.

Cikkünk megjelenése után a Fizetési Pont Kft. állásfoglalást juttatott el az Origo szerkesztőségébe a GVH döntéséről. Ebből az állásfoglalásból az alábbit adjuk közzé: "A Fizetési Pont számára továbbra is kiemelt érték ügyfeleinek elégedettsége, ezért jóhiszeműen és együttműködően eljárva, önként ajánlotta fel a GVH számára, hogy 8.000 Ft jóváírást biztosít azon ügyfelei számára, akik a kifogásolt reklámok kapcsán kötöttek szerződést a Társasággal, függetlenül attól, hogy a szerződéskötés előtt nem vitatottan kaptak teljeskörű információt.
A Gazdasági Versenyhivatal elfogadta a vállalat javaslatát. A GVH a Fizetési Pont ügyfélközpontú eljárása alapján nem szabott ki bírságot, sem a kifogásolt reklámokra, sem az ügykezelésre vonatkozóan. A Fizetési Pont a hivatali vizsgálatot lezártnak tekinti."