Ahogy arról már az Origo is beszámolt a Wendy's gyorsétterem a Google-lal együttműködésben egy mesterséges intelligenciával működő chatbot kifejlesztésén dolgozik.
A robot, ha minden jól sikerül, képes lesz önállóan is felvenni a rendeléseket.
A fejlesztés és a robot abban segítene, hogy a hús-vér munkatársak jobban tudjanak összpontosítani a vásárlói élmény javítására, továbbá csökkenhetne a várakozási idő az éttermekben. Így a dolgozók már csak a bonyolultabb vásárlói kérésekkel, panaszokkal foglalkoznának.
Az ötletből már több gyorsétteremben valóság lett, főleg a drive-through ablakoknál.
2022-ben a Checkers & Rally's - a Prestóval együttműködve - lett az első lánc, amely bejelentette a drive-thru mesterségeis intelligencia megoldás országos bevezetését.
A McDonald's 2022-ben már 24 illinois-i gyorséttermében tesztelte a robotos kiszolgálást az autós ablakánál. Itt azonban azt tapasztalták, hogy
a chatbot bőven alulteljesített a pontosságban az elvárt 95 százalékos eredményhez képest.
A mesterséges intelligencia nagyjából 80 százalékos pontossággal kezelte a rendeléseket, ami azt jelenti, hogy minden 5-ből 4-et elrontott. Ez persze még a ChatGPT előtti hónapokban lezajlott kísérlet volt, azonban a céget akkor nem győzte meg az általuk alkalmazott mesterséges intelligencia.
A Del Taco az idei év elején jelentette be, hogy a Presto segítségével (ami egy nagyméretű adatokra specializát böngészőmotor) maga is hamarosan bevezeti a mesterséges intelligencián alapuló chatbotot a drive-through kiszolgálópultjainál.