Bejelentette egy légitársaság, hogy leméri utasai súlyát

Queen,Town,Newe,Zealand-september,6:,Air,New,Zealand,Plane,Take plane,flight,commercial,arrival,queen,south,craft,destination,to
QUEEN TOWN NEWE ZEALAND-SEPTEMBER 6: air new zealand plane take of from queen town airport in south island new zealand on september6, 2015 in Queen Town New Zealand
Vágólapra másolva!
Az Air New Zealand légitársaság munkatársai újabban már nem csak a poggyászok, hanem a velük repülő utasok súlyát is megmérik a fedélzetre lépés előtt. 
Vágólapra másolva!

A nemrég bevezetett intézkedés az utasok átlagos súlyának meghatározására irányul, a légitársaság ugyanis erre végez felmérést. Csak a nemzetközi járatokra vezetik be ezt a gyakorlatot. A felszálló utasok súlyát névtelenül rögzítik egy erre kijelölt adatbázisba, az eredményt sem a légitársaság személyzete, sem mások nem láthatják.

Az Air New Zealand vezetősége szerint az utasok átlagos súlyának ismerete javíthatja az üzemanyag-hatékonyságot a jövőben.

A felmérésben nem kötelező részt venni, az önkéntes alapon működik.

Az Air New Zealand egyik járatának gépe a levegőbe emelkedik Forrás: shutterstock

Az ötlet nem teljesen új, hiszen 2021-ben már bevezette a cég, akkor azonban csak a belföldi járatain.

A világjárvány kitörése előtt a légitársaság évente több mint 17 millió utast szállított, és heti 3.400 járattal működött.

A légitársaság szóvivője, Alastair James magyarázata szerint szabályozási követelmény, hogy ismerjék mindennek a súlyát, amit a járatok magukkal szállítanak.

- nyilatkozta a kedélyek csillapítására a szóvivő.

A légitársaság már felkérte a több mint 10.000 főt számláló törzsutas-csoportját a felmérésben való részvételre, amelyet május 29. és július 2. között az Aucklandi Nemzetközi Repülőtérről induló egyes járatok kapuinál végeznek el.

A szóvivő közölte, hogy mindent megmérnek, ami repülőgépükre kerül - a rakománytól és a fedélzeti étkezéstől kezdve a csomagtérben lévő poggyászokig - és az ügyfelek, a személyzet és a kézipoggyászok esetében a felmérés adatai alapján számított átlagos súlyokat használják majd fel. Mindezt azért, hogy a jövőben hatékonyabban, ezzel összefüggésben tehát olcsóbban és a környezetet kevésbé terhelő módon használhassák fel a gépek üzemanyagát.

Forrás: BBC