Sean „Diddy" Combs New Yorkban beperelte a Diageo alkoholgyártó óriást, mivel szerint a vállalat nem teljesítette az ígért vállalásait két, hozzá köthető italmárka forgalmazása során. A rapper és üzletember Combs azt állítja, hogy a Diageo közölte vele, a Ciroc vodka és a DeLeon tequila forgalmazását csupán bizonyos városi területekre korlátozza, részben Combs bőrszíne miatt – írja a Fox Business.
Combs egy nyilatkozatot is kiadott, amelyben hangsúlyozta, bár a Diageo a nyilvánosság előtt elkötelezett a diverzitás mellett, ez csupán marketingfogás, és nem tükrözi a valóságot.
A periratok alapján Combs azt állítja, hogy a Diageo másodlagos „városi" termékekként kezeli a nevéhez köthető márkákat, ezzel pedig nem teljesíti az ígért üzletet. Combs szerint ugyanis a vállalat lépése jelentős anyagi forrásoktól vágja el az érintett két italmárkát, miközben a Diageo önti a pénzt olyan termékekbe, mint a George Clooney nevéhez köthető Casamigos tequila, melyet a cég 2017-ben vásárolt meg 1 milliárd dollárért.
A Diageo több mint 200 italmárkát tulajdonol, és azóta áll partnerségben a rapperrel, mióta a cég 2007-ben megkereste őt, hogy legyen a Ciroc emblematikus arca. Combs egyébként többségi részesedéssel is rendelkezik a vodkamárkában.
A vállalat visszautasította a rasszizmus vádját, illetve közölték, egy ez üzleti vita, és nagyon sajnálják, hogy Combs bármilyen más szempont szerint tekint az ügyre. A rapper a per során több milliárd dolláros kártérítést remél az italgyártó óriástól.