Büdösként és kutyagumisként hirdették a Jack Daniel's palackját idéző kutyajátékot

Jack Daniel's, illusztráció, whiskey, ital, márka
Jack Daniel's bottles are seen in a shop in Krakow, Poland on October 28, 2022. (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto) (Photo by Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Az amerikai Legfelsőbb Bíróság a Jack Daniels's whiskygyártónak adott igazat abban a perben, melyet a vállalat egy kutyajáték miatt indított. A cég szerint ugyanis a játékkal a készítő védjegybitorlást követett el.
Vágólapra másolva!

A Jack Daniel's megnyerte azt a pert, amelyet egy olyan kutyajáték miatt indított, mely hasonlít az általa gyártott whiskys palackokra. A kérdéses kutyajátékon szereplő felirat, illetve az egész formatervezés hasonlít az italmárka jól ismert dizájnjára, így a whiskygyártó szerint a játék készítője védjegybitorlást követett el.

Az amerikai Legfelsőbb Bíróság csütörtökön egyhangú döntésben az italgyártónak adott igazat – írja a BBC. A szokatlan eset azonban még a bíróság számára is vicc tárgya lett. A bírósági véleményt megszövegező Elena Kagan bíró például megjegyezte,

A döntés egyébként elvetette az alperes azon érvelését, miszerint a játék „nem kereskedelmi célú" paródia volt. A készítők azért hivatkoztak erre, mert ebben az esetben védené őket az amerikai alkotmány első kiegészítése, amely a szólásszabadság védelmét rögzíti.

A whiskygyártó úgy érvelt a beadványában, hogy a játékot készítő VIP Products nevű vállalat „hasznot húz" a Jack Daniel's jó hírnevéből, és összezavarja a fogyasztókat. Utóbbi kapcsán a cég azt hangsúlyozta, hogy miközben a saját palackjain az szerepel, hogy „40 százalékos alkohol",

addig a 20 dollárba kerülő rágójátékon az áll, hogy „43 százalékos kaki", illetve „100 százalék büdös".

A csomagoldáson egyébként szerepel egy címke, amely jelzi, hogy a játék nem áll kapcsolatban a Jack Daniel's-szel. A VIP Products más hasonló játékokat is gyárt, amelyek neves alkohol- és üdítőmárkák termékeire hasonlítanak.

A Jack Daniel's ügyvédje, Lisa Blatt a bírósági iratokban jelezte, a vállalat szereti a kutyákat és értékeli a jó vicceket. Nem szeretné azonban, ha a vásárlói a termékeiről a „kutyakakára" asszociálnának.