A műanyag élelmiszertároló-edényeiről ismert egyesült államokbeli
Tupperware Brands és néhány leányvállalata csődöt jelentett, és az eladások csökkenése mellett jelenleg a túlélésért küzd.
A cég közölte, hogy bírósági engedélyt fog kérni az üzletág értékesítési folyamatának megkezdésére, de közben a csődeljárás alatt is folytatnák a működést, és a vevők kiszolgálását.
A vállalat 78 éves története alatt az élelmiszertárolás szinonimájává vált, és a társaság hosszú időn keresztül uralta a piacot.
Annak ellenére, hogy az elmúlt években megpróbálták felfrissíteni termékportfóliójukat, és átpozicionálni magukat a fiatalabb közönség felé, ez nem igazán volt sikeres.
A Reuters szerint a Covid-járvány alatt megugrott ugyan a forgalmuk, mivel ebben az időszakban egyre többen főztek otthon, ám utána ismét lejtmenetbe kapcsolt az értékesítésük. A növekvő nyersanyagárak, a magasabb bérek és a szállítási költségek pedig egyaránt csökkentették a haszonkulcsot.
Az egyre nehezebb helyzetbe kerülő vállalat 2023-ban megállapodást kötött hitelezőivel adósságkötelezettségei átstrukturálásáról, és megbízta a Moelis & Co befektetési bankot, hogy segítsen feltárni az átszervezés stratégiai alternatíváit.
Tavaly a cég már figyelmeztetett arra, hogy bedőlhet, hacsak nem tud gyorsan új forrásokat szerezni. Részvényei a csődről szóló híresztelések miatt több mint 50 százalékot estek ezen a héten - írja a BBC.
Az elmúlt néhány évben a vállalat pénzügyi helyzetét súlyosan befolyásolta a kihívásokkal teli makrogazdasági környezet
- mondta Laurie Ann Goldman, a Tupperware vezérigazgatója a befektetők számára kiadott közleményében.
A Tupperware története 1946-ban kezdődött az Egyesült Államokban, amikor a céget alapító Earl Tupper kifejlesztett egy egyedülálló alapanyagot, amiből megalkotta az első „Csodatál” elnevezésű edényt. A Tupperware jelentős újítás volt, mivel ezek a tárolóedények lehetővé tették az élelmiszerek hosszabb ideig tartó frissen tartását, ami felbecsülhetetlen jelentőségű volt akkor, amikor a hűtőszekrények még sok család számára túl drágák voltak.
Az orlandói központú cég a világ több mint 130 országában van jelen, és fogalommá vált a háziasszonyok körében.