Megjelent a Magyar Közlöny legfrissebb száma, amely ismerteti az állami építési - köztük a vasúti - beruházásokról szóló kormányzati döntéseket. A kötöttpályás vasúti fejlesztések mellett kiderült, hogy milyen vonatok beszerzésére kerülhet sor.
Ahogy megírtuk, rendkívül fontos, az állami építési beruházások koncepciójáról szóló kormányzati döntésekkel jelent meg a Magyar Közlöny legfrissebb száma.
A kormány 1308/2024. (X. 9.) határozata egészen pontosan a 2035. december 31-ig szóló szakpolitikai-ágazati beruházási terveket tartalmazza, így külön a közlekedésre vonatkozókat is.
A célok egyértelműek: a vidék élhetőségének javítása, a vidék megtartó erejének növelése. További törekvés még a teherszállítás növekvő volumenének vasútra, vízi útra terelése, ezen belül pedig a logisztikai lehetőségek kiszélesítése.
A kötöttpályás fejlesztésekre vonatkozó állami beruházásainak katalógusát a MÁV által kidolgozott Infrastruktúra Versenyképesség Javító program részletezi, amelynek főbb célkitűzései a következőkben foglalhatók össze:
a beavatkozásokhoz nem szükséges hatósági engedély, a szükséges műszaki tervek a vállalatcsoporton belül elkészíthetők,
a beavatkozás előkészítésének időszükséglete töredéke az európai uniós forrásból megvalósuló beruházásoknak,
meghatározóan a 100/120 km/h engedélyezett sebességű vonalakon lehet menetidő javulást elérni,
a tervezett beavatkozások ugyan nem teljes körűek, de 10–15 évre megoldást biztosítanak, forrásigényük alacsonyabb mint az európai uniós forrásból megvalósuló fejlesztéseké,
a kivitelezés jelentős részére a MÁV FKG Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. alkalmas, a szükséges alvállalkozók a magyar piacon rendelkezésre állnak,
a felújított szakaszok fenntartási költségei közép- és hosszútávon kiszámíthatóvá és jól tervezhetővé válnak,
az ún. hiba- és zavarérzékenység csökken, a vasúti pályahálózat egyenszilárdsága, ezáltal a menetrendi pontosság stabilitása növekszik.
Ilyen vonatokat vásárol Magyarország:
De nem csak az infrastrukturális fejlesztések vannak fókuszban, a gördülőállományé külön listát kapott. Ebben összességében az alábbi járműállomány-beszerzések kaptak helyet:
15 db nagysebességű EuroCity szerelvény,
29 db belföldi InterCity motorvonat,
51 db InterCity ingaszerelvény,
10 db magas minőségű éjszakai szerelvény,
95 db regionális villamos motorvonat,
68 db felsővezeték nélküli motorvonat,
15 db felsővezeték nélküli mozdony,
100 db nehézpőre (nehéz technikai eszközök, így például katonai felszerelés szállítására alkalmas vagon – a szerk.),
115 db villamosmozdony.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!