A karácsonyi időszak amellett, hogy az év egyik legszebb és legjobban várt időszaka, súlyos anyagi terhet ró a legtöbb családra. A Tiktokon ezért elkezdett terjedni egy újabb trend: számtalan videóban mutatnak olcsó ajándékötleteket, vagy esetleg olyan boltokat, amelyek kevésbé ismertek, viszont a vásárlás szempontjából kifejezetten kedvező választékot kínálnak.
Az egyik ilyen hatalmas sláger a Budapesten, a Bosnyák téren található, három emeletes Jázmin Divatház.
Hangulatban abszolút hozza a magyarosan csak "kínai boltnak" nevezett konstrukciót: nagy területen rengeteg áru található itt. Valóban mindent lehet kapni, de a fő profiljukat most a karácsonyi kiegészítők jelentik.
A Promotions.hu cikke azt is hozzáteszi, hogy a holmik nem rendezetlenül, egymásra hányva vannak kihelyezve a szűk polcok között, hanem kényelmesen, szellősen lehet sétálni a polcsorok mentén, és abszolút rendezett az egész üzletház hatása.
Ahogy az az internetre feltöltött videókból kiderül, nem csak a fővárosiak vásárolnak itt, hanem többen vidékről is felutaznak ide, hogy lebonyolítsák a karácsonyi bevásárlást.
A Jázmin Divatházról az alábbi videóból tudhat meg többet:
De természetesen a hazai kiskereskedelem egésze felkészült a karácsonykor megnövekvő forgalomra, így a webáruházak is. Ahogy az Origo beszámolt róla, a Kifli.hu online szupermarket például a napokban jelentette be, hogy 400 futárral és 300 kiszállító gépkocsival készül a karácsonyi vásárlói rohamra. A normál időszaki forgalom nagyjából dupláját hozó ünnep előtti csúcsszezonban napi 80 ezer táskát készítenek majd össze a Kifli-raktárban, amit a futárok minden nap 11 ezer címre szállítanak majd ki. A roham a karácsonyt megelőző egy-két hétben éri el a csúcspontját.
A rövid, de meglehetősen koncentrált időszakra a felkészülés egyébként máraz év elején megkezdődik:
az ünnepi termékválaszték tervezése ekkor indul el, a beszállítók az előrejelzések alapján kapják meg a várható megrendeléseket. Több száz, akár ezer különböző ünnepi termékkel egészül ki ilyenkor a kínálat. Az ünnepi beszállítás már októberben megindult.
A termékek raktárba, majd vásárlókhoz eljuttatása komoly szervezést igényel, hiszen a kifejezetten karácsonyi cikkek mellett a „normál” áru elérhetőségét is biztosítani kell – heti másfél millió termék beérkezését kell koordinálni a Kifli raktárában.