Fontos határidőre figyelmeztet a Magyar Posta

Vágólapra másolva!
2025. január 16-tól jelentős átalakítások lépnek életbe az Ügyfélkapu rendszerében és a Magyar Posta egyes online szolgáltatásainál. Ezek a változások elsősorban az azonosítási folyamatokat érintik, és céljuk a digitális biztonság növelése.
Vágólapra másolva!

A január 16-tól hatályos jogszabályok értelmében már csak a kétfaktoros hitelesítéssel lehet bejelentkezni az Ügyfélkapuba. Ez azt jelenti, hogy az eddigi egyfaktoros, egyszerű azonosítási mód megszűnik, és a belépés különböző biztonsági elemekkel egészül ki. A változás miatt sokan keresik fel a Kormányablakokat segítségért, miközben egyre többen kezdenek ismerkedni az authenticator alkalmazásokkal, amelyek a hitelesítési folyamat részévé váltak.

Magyar Posta Zrt., MagyarPostaZrt, Magyar Posta, MagyarPosta, logó, illusztráció
Fotó: Shutterstock


Új azonosítási követelmények a Magyar Postánál is

Az Ügyfélkapu változásai a Magyar Posta ÉnPostám szolgáltatásait is érintik. Az eddig megszokott egyfaktoros azonosítás helyett 2025. január 16-tól Ügyfélkapu+ azonosításra lesz szükség – írta honlapján a Magyar Posta.

A Magyar Posta közleménye szerint az Ügyfélkapu+ beállítása az Ügyfélkapu felületén végezhető el az „Ügyfélkapu+ igénylése” opció kiválasztásával. Részletes tájékoztatást a Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) online ügyfélszolgálatán, illetve a 1818-as telefonszámon lehet kérni.

Ügyfélkapu+
Január 16-tól már csak az Ügyfélkapu+ érhető el
Fotó: ugyfelkapu.gov.hu

 

Hogyan működik a kétfaktoros hitelesítés?

A kétfaktoros hitelesítés egy olyan biztonsági eljárás, amely két különböző azonosítási elemet igényel a belépéshez. Az első lépés általában egy jelszó megadása, míg a második egy időalapú egyszeri kód használata, amelyet az authenticator alkalmazás generál. Az ilyen típusú hitelesítés nehezebbé teszi az illetéktelen hozzáférést, hiszen a belépéshez nem elég csupán a jelszót megszerezni.

Az átállás során a Kormányablakokban és a Magyar Posta ügyfélszolgálatain szakemberek állnak rendelkezésre, hogy segítséget nyújtsanak az új azonosítási folyamatok beállításában. Az Ügyfélkapu+ igénylésének lépései részletesen megtalálhatók KAÜ hivatalos oldalán, ahol akár online is elindítható a folyamat. Emellett az 1818-as telefonszám gyors tájékoztatást nyújt az ügyfelek kérdéseire.

A biztonság növelése mellett az átalakítás célja a digitális szolgáltatások hatékonyságának javítása. Az új rendszerrel az ügyfelek adatainak védelme megerősödik, és csökken az esélye az illetéktelen hozzáféréseknek. Bár az új azonosítás kezdetben kényelmetlenséget okozhat, hosszú távon az ügyfelek számára biztonságosabb és megbízhatóbb szolgáltatást nyújt.

Magyar Posta Zrt., MagyarPostaZrt, Magyar Posta, MagyarPosta, logó, illusztráció
Fotó: Shutterstock


Mi az ÉnPostám?

Az ÉnPostám egy digitális platform, amely a Magyar Posta szolgáltatásait egyesíti. Az applikáció segítségével pontgyűjtéssel különböző kedvezményeket lehet igénybe venni, és egyszerűbbé válik az online postai ügyintézés. Az alkalmazás használata további előnyöket is biztosít, mint például biztosítási vagy utazási kedvezmények igénybevétele.

Az Ügyfélkapu és az ÉnPostám szolgáltatásainak átalakítása kiemelkedő lépés a digitális biztonság növelése érdekében. Az új rendszer használata elsőre bonyolultnak tűnhet, de hosszú távon jelentősen javítja az ügyfelek adatainak védelmét. Az átalakításokkal kapcsolatban érdemes időben tájékozódni, hogy elkerüljük a kellemetlenségeket.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!