Még a csehországi Lidl-t is meglepte az a vásárlói érdeklődés, amely első csehországi outlet üzletük megnyitását övezte – számol be arról helyi tudósítások alapján az ESM. A német hátterű diszkontlánc első üzletét a főváros Prága keleti részén működő Štěrboholy Kereskedelmi Parkban létesítette.
Az outlet formátumú üzleteket már a magyar vásárlók is ismerhetik. Mint arról beszámoltunk, néhány hónapja Budapesthez közel, a biatorbágyi Premier Outletben nyitotta meg outlet üzletét a magyarországi Lidl, ahol Parkside saját márkás szerszámokat kínál a vásárlóknak, általában az élelmiszerüzletekben látható árakhoz képest mérsékeltebben. Az üzletformátumot a magyar vásárlók mellett a vásárlók ismerhetik Portugáliában és Spanyolországban is.
Mint a Magyar Nemzet akkor megírta, a Tudatos Vásárlók Egyesülete tesztelte a saját márkás akkumulátoros fúró-csavarozójukat, és kiderült, minőségben felveszi a versenyt a drágább márkák termékeivel is.
A koncepció Prágában is a máshol már megvalósított: az új, 1700 m2-en elterülő outlet boltban élelmiszert nem kínálnak, ellenben széles választékban kaphatók ott szerszámok, ruházati termékek, kerti bútorok és egyéb, a háztartásban használatos termékek, illetve ezekből a termékcsoportokból olyanok is, melyek nem kerülnek be a hagyományos, élelmiszert áruló üzleteikbe.
A Lidl outlet boltjában számos terméket a hagyományos boltjaik áraihoz képest 40-70 százalék kedvezménnyel találnak meg a vásárlók.
Alighanem ennek is köszönhető, hogy már a bolt megnyitása előtt hosszú sorokban álltak a várakozók előtte. A közeli parkolóterületek megteltek, és mivel az autóval érkezők egy ideig nem tudtak behajtani, a környék közúti forgalmában dugók alakultak ki.
A Magyarországon megnyílt outlet üzlet megnyitását is hasonló érdeklődés kísérte:
A Lidl szóvivője útján közölte:
ha új prágai outlet üzletük hosszútávon is sikeresnek bizonyul, akkor Csehország más pontjain is létesítenek ilyen üzleteket.
A Lidl testvérvállalatával, a Kaufland-dal igen sikeresen működik a cseh kiskereskedelmi piacon, egy 320 boltot számláló hálózat részeként, valamint egy e-shopot üzemeltetve. Mindkét üzletlánc a Schwarz Csoporthoz tartozik.
A cseh vállalat a 2023-2024-es pénzügyi évre 88,6 milliárd cseh korona (kb. 1400 milliárd forint) bevételről jelentett, a nyereségük elérte az 1,9 milliárd cseh koronát.