Ezt derítette ki az Aldi a magyarokról

Vágólapra másolva!
Országos reprezentatív felmérést végzett az NRC 2024 végén a Magyarországon hetedik éve működő ALDI Utazás megbízásából. A felmérés a magyarok utazási szokásaira, az elmúlt két évi utazási gyakorlatára, költségvetésükre és jövőbeni terveire vonatkozott.
Vágólapra másolva!

„A magyar lakosság 60 százaléka tudott az elmúlt években legalább egy vendégéjszakás, szabadidős utazáson részt venni. A megkérdezettek 28 százaléka utazik csak belföldre, 28 százaléka belföldön és külföldön is járt, míg 4 százalékuk csak külföldre ment” – mondja Bernhard Haider, az Aldi országos ügyvezető igazgatója. A belföldre utazást tervezők átlagosan 105 000 forintot szánnak egy főre, és ennek 2,5-szeresét, mintegy 250 000 forintot költenek fejenként a pihenésre azok, akik külföldre mennek.

bőrönd, táska, utazás, bőröndutazás
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock

Így pihennek belföldön a magyarok

A belföldre utazók túlnyomó többsége legfeljebb négy vendégéjszakát tölt el, és mindössze 8 százalék azok aránya, akik egy hétnél hosszabb időre választanak magyar utat. A külföldre utazók 37 százaléka viszont egy hétnél is hosszabb ott-tartózkodást tervez. A legtöbben nyáron utaznak: 

a belföldre utazók 40 százaléka csak ebben az időszakban utazik, míg a külföldre járók esetében 25 százalék ez az arány. 

A tavaszi-őszi szezon kedveltsége sokkal kisebb, és a téli utak kül- és belföldön egyaránt a legkevésbé keresettek.

2024 új rekordot hozott a turizmusban: az ágazat teljesítményéhez a belföldi turizmus teljesítménye és a külföldről Magyarországra látogatók magas száma egyaránt hozzájárult. A részleteket a Magyar Turisztikai Ügynökség nemrég ismertette, a tájékoztató alapján készített összeállításunkat itt találja

Kivel, mivel és milyen célból utaznak a magyarok?

Itthon egyértelműen a wellnesszelés – a válaszadók egytizede csak ilyen úton vett részt –, és a vízparti nyaralás a legnépszerűbb, a külföldi utak esetében pedig a vízparti nyaralás és a városlátogatás áll fej fej mellett az élen utazási motiváció szempontjából. Népszerű még a falusi turizmus, és az egészségmegőrző, rekreációs utak is gyakoriak. Akár hazai, akár nemzetközi útról van szó, a magyarok – különösen belföldre – társasággal szeretnek utazni: 35 százalék csak a párjával, 23 százalék csak családdal, 7 százalék pedig csak barátokkal közösen megy el kikapcsolódni.

Az utazási eszközök esetében bel- és külföldön egyaránt az autó a legnépszerűbb: itthon 61 százalék a csak autóval/motorral utazók aránya, míg 21 százalék csak vonattal vagy busszal indul el. 

A külföldi utaknál a repülő a második leggyakoribb választás, összességében minden tizedik magyar jut el külföldre évente legalább egyszer légi úton.

Érdekesség, hogy külföldi túrák esetében háromszor több a motort választók aránya, mint a belföldi utazók esetében.

„A szállástípusok közül belföldön továbbra is verhetetlenek a magánszállások: a válaszadók 33 százaléka csak vendégházban, apartmanban vagy egyéb magánszálláshelyen foglal, míg 22 százalék azok aránya, akik csak szállodában szállnak meg. A külföldi utak esetében is ugyanez a sorrend” – nyilatkozta Bernhard Haider, aki jelezte, vállalatuk ennek megfelelően bővíti a honlapján közvetlenül foglalható szállások számát.

Belföldön a Balaton, Európában Olaszország a legvágyottabb úti cél

Az országhatáron belül elsőként a Balatont, aztán a Mátra-Bükk, majd Sopron-Fertő és Pécs-Villány turisztikai térségét adták meg a válaszadók mint legkedveltebb utazási célpontjaikat. Mindemellett szinte egyforma mértékben választanák a magyarok Gyula, Tokaj-Nyíregyháza és Bük-Sárvár térségét.

Balatonfüreden vannak a legmagasabb átlagos négyzetméterárak (illusztráció)
Balatonfüred látképe a Balaton irányából – a magyar tenger népszerűsége töretlen a magyarok körében is
Fotó: Major Kata - Origo

A külföldi úticélok közül a legtöbben Olaszországba utaznának, amit Görögország, Horvátország és Spanyolország követ. Népszerű még Ausztria, Törökország és Ciprus is. A kontinensen kívüli úti célok közül a legtöbben a Maldív-szigetekre vágynak, amit Egyiptom, Izland és az Egyesült Államok követ a rangsorban.

„A felmérés eredménye egybecseng az Aldi Utazás elmúlt hétévnyi tapasztalatával. A magyar utazók elsősorban nyáron utaznak külföldre, a déli tengerparti országokba – ezért is növeljük például a Görögországban, Horvátországban és Olaszországban foglalható kínálatunkat” – mondta Bernhard Haider.

A vállalat szerint sokan keresik a különleges, máshol nem elérhető utazásokat, így az expedíciós hajóutakra és 6 hónapos óceánjárásokra is érkeztek foglalások. Emellett a válaszadók 91 százaléka online foglalja le utazását, kevesebb mint tizedük választja a személyes ügyintézést.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!