Ahogy az Origo beszámolt róla, a műanyag élelmiszertároló-edényeiről ismert egyesült államokbeli
Tupperware Brands és néhány leányvállalata tavaly csődöt jelentett, és az eladások csökkenése mellett jelenleg is a túlélésért küzd.
Az élelmiszer-tárolókat gyártó cég közölte, hogy a csődeljárás alatt a tevékenységének folytatására törekszik.
A társaságnak több évtizeden keresztül jelentős bevételt biztosított az európai piac, azonban a szigorodó környezetvédelmi előírások, valamint a fogyasztói szokások gyors változása arra késztette, hogy átcsoportosítsa erőforrásait. A cég 2023-ban az európai piacon mintegy 40 százalékkal csökkentette a forgalmazását, ezért 2024 elejétől fokozatosan kivonul, hogy globális szinten új növekedési lehetőségekre összpontosítson.
A cég kelet-európai piacaiért felelős szlovák vezető január végén jelentette be, hogy a Tupperware nem forgalmazza többé termékeit a régióban, így – külön nevesítve – Magyarországon sem
– írja az Order of Home nyomán a Világgazdaság.
A cég nettó árbevétele 2023-ban még 2,2 milliárd dollár körül mozgott, azonban 2024-re ez az összeg 1,75 milliárd dollárra csökkent, azaz mintegy 20 százalékkal visszaesett. Ezzel párhuzamosan az operatív veszteségek 150 millió dollárt értek el, míg a nettó adósságállomány 700 millió dollár fölé nőtt.
A Tupperware története 1946-ban kezdődött az Egyesült Államokban, amikor a céget alapító Earl Tupper kifejlesztett egy egyedülálló alapanyagot, amiből megalkotta az első „Csodatál” elnevezésű edényt. A Tupperware jelentős újítás volt, mivel ezek a tárolóedények lehetővé tették az élelmiszerek hosszabb ideig tartó frissen tartását, ami felbecsülhetetlen jelentőségű volt akkor, amikor a hűtőszekrények még sok család számára túl drágák voltak. A vállalat 78 éves története alatt az élelmiszer-tárolás szinonimájává vált, és a társaság hosszú időn keresztül uralta a piacot.