Az Euronet Banktechnikai Kft. (Euronet) valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat, mivel az általa üzemeltetett ATM-ek felhasználó felületén félreérthetően adja ki a fogyasztók rendelkezésére az egyes elérhető szolgáltatásokkal összefüggő lényeges információkat.
A GVH észlelte, hogy a cég 2023. július 5-e óta a bankautomaták kezdőképernyőjén kizárólag a „készpénz és egyenleg”, és az „egyéb” lehetőségeket ajánlja fel a fogyasztók számára. Az Euronet ezzel azt a benyomást keltheti a fogyasztókban, mintha a készpénzfelvételre és az egyenleg-lekérdezésére kizárólag csak együttesen, mindkét szolgáltatás díjának megfizetésével lenne lehetőség, annak ellenére, hogy az „egyéb” kategórián belül külön is igénybe vehetik az egyes szolgáltatásokat.
A vállalkozás a kifogásolt gyakorlatával szűkíti a fogyasztók választási lehetőségeit, így olyan ügyleti döntésre késztetheti őket, amelyet egyébként nem hoznának meg, és amely így többletköltségekkel jár.
A GVH jelzi: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.
Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.
A vállalati honlapon elérhető információk szerint az Euronetet 1994-ben Magyarországon alapították, azóta a világ egyik jelentős elektronikus pénzügyi szolgáltató nagyvállalata lett. Az elmúlt évtizedekben világszerte 45.000, Magyarországon közel 600 ATM-ből álló hálózatot épített ki.