A kekszek és a csomagolt sütemények globális piaca 97 milliárd dolláros. A Mondelēz International számáras pedig egyfajta „természetes bővülési lehetőséget" kínál az, ha nagyobb részt követelnének maguknak ebből a hatalmas globális piacból - derül Dirk Van de Put vezérigazgató nyilatkozatából, melyet a Food Dive magazinnak adott.
A cégvezető úgy látja, a muffinok, brownie-k és más sütemények szegmensében komoly bővülési lehetőség előtt állnak, ezen belül elsősorban prémium termékekkel erősítenék pozícióikat.
A vállalatvezető nem is titkolta:
olyan, jól teljesítő márkaneveik alkalmazásával növekednének a szegmensben, mint az Oreo és a Milka.
Azt a Mondelēz képviselője nem jelentette ki, hogy ez új termékek megjelenését is eredményezheti ezen márkanevek alatt, bár aligha lehet kizárni.
A Mondelēz ugyanakkor más most is jelentős szereplő ebben a piaci szegmensben: a kategóriában tavalyi eladásaik értéke elérte a 2 milliárd dollárt. Van de Put ezt az eredményt 2030-ra legalább megduplázná, amihez szerinte a sikeres márkáikon túlmenően technológiai fejlesztéseken, illetve vállalati felvásárlásokon keresztül vezet az út.
A cég jelenleg a nagy gyártók között a harmadik helyet foglalja el 3,8 százalékos piaci részesedéssel. A nagyvállalatok mellett szerte a világon több száz kisebb cég látja el a kekszek, snackek piacát gyártóként, ezek együttesen a teljes piac nagyjából négyötödét fedik le.
A Mondelēz International a tavalyi évet 36 milliárd dolláros bevétellel zárta. Az egyik legtöbbet eladott termékük az Oreo Cakesters volt, ebből 125 millió dollár értékben adtak el.
Az élelmiszergyártókat sújtó nehézségeket ugyanakkor ez a vállalat sem tudja kikerülni. Miként arról nemrég beszámoltunk, a kakaó árának drasztikus emelkedése miatt a vállalat úgy döntött, hogy csökkenti Milka márkájú csokoládéinak kiszereléseit.