Rövidesen Európába érkezhet a webáruház, amely elkaszálná a Temut

Vágólapra másolva!
Elindíthatja Haul nevű online piacterét Európában is az Amazon, a világ legnagyobb online kiskereskedője. A Haul célja, hogy az Amazon saját műfajában győzze le a kínai hátterű Sheint és a Temut, de legalábbis versenyezzen az elmúlt években jelentős piaci eredményt elért két webáruházzal.
Vágólapra másolva!

Európai terjeszkedésbe kezdhet az Amazon diszkont online piacterével, a Haul nevű platformmal. Miként korábban megírtuk, a világ legnagyobb online kiskereskedője azért hozta létre a Haul-t, hogy azzal lépést tartson a Temuval és a Sheinnel, valamint piaci részesedésének növelése.

online vásárlás, e-kereskedelem, illusztráció
Képünk illusztráció
Fotó: Shutterstock

Egyelőre nincs hivatalos bejelentése az európai piacra lépésnek, de az Ecommmerce News értesülései szerint az még idén megtörténik majd. Ehhez kapcsolódik az, amiről a CNBC még február végén számolt be: az Amazon a Haul csapatába keresett munkavállalókat, elsősorban szoftverfejlesztőket, akik a nemzetközi piacra lépést készítenék elő. A felhívást a cég később visszavonta, az Amazon szóvivője pedig nem kívánt semmiféle kommentárt fűzni a Haul terjeszkedésével kapcsolatos spekulációkhoz, csupán általánosságban jelzett annyit, hogy a vállalat folyamatosan keresi a bővülés lehetőségeit.

Az Amazon piacra lépéséről az Egyesült Államokban ebben a cikkünkben számoltunk be. 

Az Amazon applikációjában elérhető, szigorúan 20 dollár alatti termékeket kínáló Haul európai megjelenése mellett szól az is, hogy a 2024-es adatok szerint Európában szép növekedést ért el az Amazon. 

Németországban 39,6 milliárd eurós forgalmat bonyolított, az Egyesült Királyságban 36,7 milliárd eurós volt a forgalom nagysága.

 Ez 8,7, illetve 12,7 százalékos növekedés. Ugyanakkor Shein és a Temu szintén jelentős piaci szereplő Európában, amelyek akár európai raktárkészlettel is készülhetnek a vásárlókért folytatott, élesedő versenyre. A versenybe pedig az is beleszól, hogy mind a washingtoni, mind az EU-s vezetés új vámszabályokkal, új díjakkal teheti még összetettebbé a helyzetet.

Van még egy szempont, amire az Amazon Haul-nak ügyelnie kell, ez pedig a műanyagból készült csomagolások EU-s kivezetése. Bár az Amazon már papírdobozokban, papírtasakokban utaztatja a küldeményeket, a Haul esetében még jelen van a műanyag csomagolás. A diszkont piactérből fakadó vállalati nyereséget az Amazon oldalán mérsékelheti az, ha a drágább újrahasznosítható, illetve kevésbé környezetterhelő csomagolások használatát kell felvállalnia Európában a Haul-nál.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!