A Temu nem is csinál belőle titkot, hogy kifejezetten agresszív terjeszkedési stratégiát kíván megvalósítani az Egyesült Államokban, ahol mostanra már komoly piaci jelenléttel bír. A terjeszkedési stratégia egyik legfontosabb eleme, hogy saját értékesítői hálózatot épít ki az ország területen, ehhez pedig új munkatársainak egy részét az Amazontól és a Walmart-tól csábítaná át – írja a Quartz.
Ahogy az Origo arról korábban beszámolt, a néhány év alatt több országban nagyon jelentős piaci szereplővé vált Temu további növekedésének úgy próbál megalapozni, hogy helyi kereskedők bevonásával saját raktárkészletet tartana fönn például az Egyesült Királyságban Európában, valamint az Egyesült Államokban. Ezzel a gyorsaságban is versenytársa lenne a világ legnagyobb online kiskereskedőjének, az Amazonnak.
Az amerikai terjeszkedés sikeréhez pedig most meglépi azt is, hogy versenytársaitól,
nagy múltú láncoktól és kereskedőktől próbál átcsábítani dolgozókat, elsősorban olyan munkavállalókat, akik jelentős üzletfejlesztési tapasztalattal rendelkeznek.
Azaz a cég nem elsősorban fizikai dolgozókat, például raktáros munkatársakat keres, hanem olyanokat, akiknek bevonásával viszonylag gyors ütemben ki tudja építeni saját hálózatát.
A Business Insider szerint a Temuhoz a közelmúltban érkeztek már alkalmazottak az Amazontól és a TikToktól is. A vállalat szóvivője pedig azt mondta, csapatukat azért bővítik, hogy támogatni tudják az amerikai kereskedőket abban, hogy áruikkal megjelenjenek a Temun. Miként az Origo megírta, az arról szóló döntést, hogy amerikai kereskedők is árulhatnak felületükön, még tavaly hozta meg a vállalat.
A közvetlenül amerikai raktárakból elérhető árukészletnek jelentősége pedig a kínai árukra kivetett vámok tükrében érthető. Igaz, a 800 dollár alatti, közvetlenül a vásárlói címre számított áruk vámrendeletének végrehajtását Washington átmenetileg felfüggesztette, a Temu előre próbálja magát biztosítani a jövőbeni vámrendelkezések hatásai ellen. Azzal pedig, hogy az amerikai kereskedők is megjelennek kínálatukkal platformjukon, szintén a vámrendelkezések következményeit tudják tompítani, és nagyobb bevételre szert tenni.
A Temu és Shein kínai hátterű online piacterek hatása egyre közvetlenebbül érzékelhető a kiskereskedelemben. Miként arról az Origo beszámolt, nemrég csődbe ment a Forever 21 divatáruházlánc, a csődbírósági dokumentumokból pedig kiderül, hogy bedőlésük egyik okának a Temu és a Shein támasztotta, aránytalan versenykihívást tartják.