A 100 százalékban magyar tulajdonú, családi vállalkozásként működő Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején kötött hosszútávú megállapodást a ’70-es és ’80-as évek meghatározó szénsavas üdítőitala, a szőlőízű Traubisoda gyártásának és forgalmazásának jogaira. A megállapodás ünnepélyes aláírására kedden Felsőlajoson, a Márka Üdítőgyártó Kft. üzemében került sor: az egyik legrégebbi magyar üdítőitalt, a Márkát 2007-ben a hazai piacra visszavezető és mostantól egy másik ikonikus magyar brandet, a Traubisodát is gyártó Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetője, Pécskövi Tibor és a Traubisoda védjegytulajdonosa, Deres Szabolcs látta el kézjegyével a megállapodást.
A megállapodás aláírása után ünnepélyesen elindították a Traubisoda gyártósorát.
Nézze végig az első üvegek gyártásáról készült izgalmas fotókat:
A Márka Üdítőgyártó Kft. vezetője emlékeztetett arra, hogy cégük elsőként a Márka üdítőt hozta vissza a piacra, majd több mint két éve a Gyöngy üdítőt, most pedig a szőlőízű szénsavas üdítőitallal, a Traubisodával bővült a hagyományos magyar brandekből álló kínálatuk. A Traubisoda visszatérése három, már ismert ízzel indul: a klasszikus szőlővel, annak cukormentes, zéró változatával, valamint egy kékszőlő ízű variációval. A hagyományos receptúrán alapuló új termékkínálat egyik kiemelt eleme az egészségtudatos fogyasztók igényeit kiszolgáló cukormentes verzió. A vállalat célja, hogy az értékesítés 30 százalékát a zéró termékek tegyék ki- tette hozzá Pécskövi Tibor.
A Traubisoda újraindításával a Márka nem csupán egy jól ismert, nosztalgikus brandet hoz vissza, hanem egy magasabb minőségi kategóriába is pozícionálja a terméket.
A jelenlegi piaci kínálattól eltérően a Traubisoda lényegesen magasabb gyümölcstartalommal készül, amely különlegessé teszi a hazai szénsavas üdítőitalok között.
A Márka gyártási jogát 2007-ben megszerző, és ezzel a legendás brand életében új korszakot nyitó, az üdítőitalt 2017-től – a zöldmezős beruházással felépülő felsőlajosi üzemében saját gyártás keretében – előállító Márka Üdítőgyártó vezetője kiemelte: cégüknek az elmúlt hét év alatt sikerült eljutnia oda, hogy négy gyártó gépsorral közel megtízszerezte kapacitását, és jelenleg éves szinten 290 millió palackot képes legyártani.
Két igazi magyar termékcsalád, a Márka és a Traubisoda nagy találkozását hozta el a mai nap
– emelte ki a Traubisoda gyártósorának beindítása alkalmából megrendezett ünnepi rendezvényen elmondott beszédében Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára.
A Márka Üdítőgyártó üzleti eredményeit ismertetve kihangsúlyozta: 2019 és 2023 között a társaság árbevétele három és félszeresére nőtt, az exportforgalmuk pedig kilencszeresére, és jelenleg 174 főnek ad munkát a Bács-Kiskun vármegyei cég. „Ezeket a sikereket pedig úgy tudták elérni, hogy a cég testvérpár tulajdonosa, Pécskövi Gábor és Tibor folyamatosan azt vizsgálta, hogy fejlesztések révén miként tudják egyre piacképesebbé, minőségibbé tenni a termékeiket” – tette hozzá az államtitkár, aki egyben annak fontosságát is kiemelte, hogy a cég az alapanyagokat – köztük a szőlősűrítményt – több magyarországi beszállítótól szerzi be.
Azonban nem csak a márka jelene, hanem a múltja is rendkívül izgalmas volt. Egy korábbi cikkünkben összefogaltuk a Traubisoda közel 50 éves, történetét. Az egykor csak "szocialista kólának" nevezett üdítőital-márka fordulatokban bővelkedő sztoriját ide kattintva olvashatja.