A projekt keretében a Duna felett egy 756 méter hosszú híd épül, ennek három eleme lesz, két ártéri híd és egy mederhíd. A teljes szerkezeti magasság (tehát a híd pályaszintje és a szerkezet alsó éle közé eső magassági méret) 2,75 méter, és ami még fontos, hogy az új mohácsi Duna-hidat is 2-szer 2 sávos, osztott pályás keresztmetszettel építik meg, ráadásul kerékpárút-átvezetéssel.
A kapcsolódó úthálózat fejlesztése során a dunántúli oldalon 8,5 kilométer hosszúságú, 2-szer 2 sávos út épül ki az M6-os autópályáig, míg az 57. számú főút teljes szakasza 2-szer 2 forgalmi sávos kialakítással épül meg.
Ez lesz minden idők legnagyobb összegbe kerülő hídépítése Magyarországon: a kormány a teljes projekt költségvetését 389,3 milliárd forintban határozta meg, amely a híd és a kapcsolódó infrastruktúra megépítésére 2024 és 2031 között kerül felhasználásra.
A Világgazdaság rámutat: a kormány szerint Mohács és térségének elérhetősége és tartós gazdasági fejlődése szempontjából kiemelkedő jelentőségű a Duna-híd, valamint a csatlakozó úthálózat kiépítése. Ahogy az Origo korábban megírta,
a projekt részeként épülő modern Duna-híd az egész ország úthálózati fejlesztésében is jelentős előrelépés, miután közúti kapcsolat létesül az M6 autópálya és az 51-es út között.
Hargitai János fideszes országgyűlési képviselő a beruházásról az alábbi videót töltötte fel Facebook-oldalára: