Nagymamája receptjével keres milliárdokat egy influenszer

Vágólapra másolva!
Egy 30 éves influenszer mindössze hat év leforgása alatt több mint 4 millió dollár értékű luxus-márkát épített, mindezt úgy, hogy a nagymamája hajápoló receptjét továbbfejlesztette és az így elkészített hajolajat kezdte árulni.
Vágólapra másolva!

A CNBC számolt be róla, hogy igazi sikertörténetet tudhat magának egy fiatal londoni székhelyű influencer, aki 2019-ben alapított hajápoló termékcsaládjával már több mint 4,2 millió dollárt (1,5 milliárd forint) keresett. Az alábbi képen látható Erim Kaur az Instagramon és a TikTokon együttvéve több mint 700 000 követővel rendelkezik és leginkább az általa kitalált ByErim luxus hajápoló márkájáról ismert, amely nyolc tiszta olajat tartalmaz - köztük amla-, argán-, kókusz- és ricinusolajat. 

image

A 30 éves nő a hajnövesztő olajának népszerűségét a közösségi médiában való jártasságának, valamint a szépség- és életviteli tanácsokért hozzá forduló indiai nőknek és férfiaknak köszönheti. 

A hajolajozás egy indiai hagyomány, amelyet már az ősi szanszkrit gyógyászati ​​szövegek is tartalmaztak.

 Az indiai nők pedig már egészen kiskoruktól kezdve különböző olajakat masszírozzanak a hajukba. Így cseppet sem meglepő, hogy az influencer is egy, már egy régóta bevált receptből csinált üzletet. Az olajkeverék eredeti receptúráját ugyanis az apai nagyanyjától kapta. De amíg a dél-ázsiai bevándorlók gyermekei sokáig kifejezetten szégyelték a "zsírosnak ható", olajos hajukat, addig mára a hajolajozás egyenesen szépségtrenddé vált  a közösségi médiában.

A #hairoil hashtag csaknem félmillió bejegyzést tartalmaz a TikTokon, és a véleményvezérek ezrei osztják meg olajozási rutinjaikat, beleértve az általuk használt hajolajokat és az alkalmazási technikákat. 

Ugyanakkor a hagyományos indiai olajozással ellentétben, amely zsíros, sűrű, szúrós szagú olajok használatát foglalja magában, a népszerű márkák sokkal könnyedebb textúrájúak és kellemes illatúak.

haj, olaj, hajolaj, kezelés, illusztráció
Illusztráció
Fotó: Shutterstock

Egyébiránt nem az indiai gyökerű influenszer az egyedüli, aki komoly tőkét kovácsolt a közösségi médiában való szereplésből. Ugyanis évről-évre egyre több véleményvezér próbálkozik meg saját márka alapításával, amelyekből nem ritka, hogy milliárdos üzletek születnek.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!