Áramlik a hazai saját márkás termék külföldre

Vágólapra másolva!
Egyre több a hazai saját márkás termék a nemzetközi SPAR polcokon: több mint 3 ezer tonna terméket exportált Ausztriába, Horvátországba és Szlovéniába a SPAR Magyarország – írja közleményében a vállalat.
Vágólapra másolva!

2023-hoz képest ötször több, összesen 3,3 ezer tonna terméket exportált 2024-ben a SPAR Magyarország három szomszédos országba. 

A mintegy 1,3 milliárd forint értékű, nagyrészt hazai beszállítóktól származó termékekkel Ausztria, Horvátország és Szlovénia sok száz SPAR üzletében találkozhatnak most már a vásárlók.

„Vállalatunk fontosnak tartja támogatni a magyar beszállítók piacra jutását, nemcsak hazánk vonatkozásában, de nemzetközi szinten is. Büszkék vagyunk rá, hogy a SPAR Magyarország a saját gyártású, valamint hazai beszállítóitól érkező termékeinek exportját az elmúlt évben növelni tudta az osztrák, a horvát és a szlovén SPAR szervezetek irányába” – ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

A vállalat felvétele az új kecskeméti Spar szupermarketről
Több ezer tonna saját márkás magyarországi terméket exportált a Spar külföldre (illusztráció)
Fotó: Spar Magyarország

Ezeket az élelmiszereket exportálja külföldre a hazai SPAR

A SPAR Magyarország saját üzemei és a beszállító partnerei révén saját márkás

  • mirelit zöldségféléket, 
  • sajtokat, 
  • lekvárokat, 
  • fagylaltokat, 
  • zöldségkonzervet, 
  • üdítőitalokat és söröket, valamint
  • különféle kisállat-eledeleket exportál Horvátországba és Szlovéniába. 

Emellett az elmúlt évben jelentős mennyiségben szállított a vállalat saját márkás, egészségtudatos növényi alapú termékeket a szlovén vállalat szervezet számára, Ausztriába pedig S-BUDGET gombakonzervet és S-BUDGET paprikás szalámit juttatott el az osztrák cég megrendelésére.

Március közepén S-BUDGET fehérbab, S-BUDGET vörösbab, S-BUDGET bulgur és kuszkusz termékek indultak útnak, és ezek mellett további élelmiszerekre is bejelentette igényét az idei évre a SPAR Magyarország osztrák anyavállalata.

A hazai gyártású saját márkás vörösbab, bulgur és kuszkusz termékek Ausztriában 350 üzletben, az S-BUDGET fehérbab és csicseriborsó pedig 1100 üzletben jelennek meg. 

A saját márkás termékek Szlovéniában 113, Horvátországban pedig 142 üzletben kerülnek a polcokra.

A teljes exportmennyiség 2024-ben 3 376 tonnát tett ki, az árucikkek értéke pedig meghaladta az 1,3 milliárd forintot.

A saját márkás termékek egy része a hazai vállalat üllői raktárából indult a külföldi fogadó céghez, de vannak termékek, amelyek közvetlen a beszállítóktól jutnak a nemzetközi piacra.

„A SPAR Magyarország exporttevékenysége 2025-ben is folytatódik a három szomszédos ország irányába, és a vállalatunk idén is növelni szeretné a külpiacokra szállított élelmiszerek mennyiségét, hogy továbbra is támogatni tudjuk a hazai vállalkozásokat” – tette hozzá Maczelka Márk.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!