A vásárlók március végén és április elején még több Lidl, Interspar és Penny üzletben is találkozhattak a retró üdítővel, azonban a hirtelen megugrott kereslet miatt sok boltban pillanatok alatt kifogytak a készletek– számolt be róla a Baranya megyei Bama.
A vásárlási láz egyes helyeken annyira felerősödött, hogy kisebb „roham” alakult ki az italért.
A hiány hátterében részben az állhat, hogy a gyártó, a Márka Üdítőgyártó Kft. még csak most indította újra a termelést a felsőlajosi üzemben, miután idén hosszú távú megállapodást kötött a Traubisoda gyártási és forgalmazási jogaira. A cég elsőként a Lidl áruházakba szállította a terméket, ahol az 1,75 literes kiszerelés ára 499 forint.
A Mindmegette információi szerint a Traubisoda bizonyos üzletekben – köztük néhány budapesti, pécsi, balatonfűzfői és békéscsabai boltban – egyelőre nem elérhető, ami tovább növelheti a keresletet más helyszíneken.
A Traubisoda 1971-ben jelent meg először a magyar piacon, és gyorsan a hazai üdítőital-kultúra meghatározó szereplőjévé vált. A rendszerváltás után visszaszorult ugyan a nyugati márkák térnyerése miatt, de úgy tűnik, a nosztalgia most újra életre hívta – legalábbis amíg újra feltöltik a készleteket.