Kiderült, miért tűnt el a polcokról a Traubisoda – és az is, mikortól lehet kapni

Vágólapra másolva!
Hosszú szünet után újra kapható lett a magyarok kedvenc itala. Idén márciusban ugyanis megkezdte a Traubisoda gyártását a Márka Üdítőgyártó Kft., ezzel a ’70-es és ’80-as évek ikonikus brandje visszatért a hazai üdítőitalpiacra. A vásárlók március végén és április elején még több Lidl, Interspar és Penny üzletben is találkozhattak a retró üdítővel, azonban a hirtelen megugrott kereslet miatt sok boltban pillanatok alatt kifogytak a készletek. Az időszakos hiány kapcsán Pécskövi Tibort, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetőjét faggattuk, hogy vajon hol és mikor találhatjuk meg biztosan a népszerű üdítőt.
Vágólapra másolva!

A Traubisoda 1971-ben jelent meg először a magyar piacon, és gyorsan a hazai üdítőital-kultúra meghatározó szereplőjévé vált. A rendszerváltás után visszaszorult ugyan a nyugati márkák térnyerése miatt, de úgy tűnik, a nosztalgia most újra életre hívta. 

Az ikonikus márka ugyanis sokak örömére március 27-től hivatalosan is visszatért az üzletekbe, hogy ki nosztalgiázva, ki pedig az újdonság varázsától vezérelve megízlelhesse az egykor csak szocialista magyar kólának becézett, legendás üdítőt.

 Az Origo az elsők közt kóstolta meg a legendás terméket, amelyről itt írtunk. 

A Márka Üdítőgyártó Kft. a beruházás bejelentése, valamint a Traubisoda gyártósorának beindítása,
MárkaüdítőTrubisoda, 2025.03.18.
Fotó: Ladóczki Balázs - Origo

A gyártó elsőként a Lidl áruházakba szállította a terméket, amely azonban a hatalmas népszerűség miatt szinte pár hét után hiánycikk lett.

Ennek kapcsán megkérdeztük Pécskövi Tibort, a Márka Üdítőgyártó Kft. tulajdonos-ügyvezetőjét, hogy vajon hol és mikor találhatjuk meg biztosan az üdítőitalt:

a tulajdonos elmondta, hogy szinte napra pontosan egy hónapja kezdték el szállítani az 1,75 literes PET kiszerelést három ízben; a klasszikus szőlővel, annak cukormentes, zéró változatával, valamint egy kékszőlő ízű variációval léptek piacra. Hozzátette, hogy a jövőben több kiszereléssel is érkeznek majd. 

A mostani, 1,75 literes kiszerelést június első napjaiban követi a 330 milliliteres alumíniumdobozos (CAN), később pedig a félliteres, palackos termék is. 

 

A tulajdonos-ügyvezető azt is elárulta, hogy eladásaik a tervezettnél jóval magasabbak: 

az éves tervezett volumen közel felét eladtuk április végére. Ettől függetlenül, mind a beszerzésünk, mind a gyártásunk képes tartani az iramot a vártnál magasabb rendelésekkel és ki tudjuk elégíteni a fogyasztói igényeket.

Az ok, hogy a vásárlók nem találják meg mindenhol a TRAUBISODA termékeket, a kereskedelmi láncok igényétől, és terméklistázási szokásaitól függ. Vannak olyan láncok, akik gyorsan reagáltak az igényekre és listázták a termékeket állandó szortimentbe, és olyan partnerek is, akik csak úgynevezett in-out akcióban teszik a termékeket, azaz időszakonként 1 hetes akció idejére elérhető a termék. Mivel a terméknek nem volt előélete, ezért sokszor kisebb mennyiséggel tervezték az akciós időszakot, így szinte minden esetben 2-3 nap alatt megvásárolták a fogyasztók a bolti készleteket – tette hozzá.

Traubisoda a LIDLben, LIDL, 2025. 03. 27.
Traubisoda illusztráció Fotó: Ladóczki Balázs - Origo

Ezekre a tapasztalatokra építve, természetesen a jövőbeni akcióinkat már megnövelt volumenekkel tervezzük és júniusra szinte minden kereskedelmi egységben legalább egyszer megjelenik a termék

– ígérte Pécskövi Tibor. 

Az, hogy melyik partnernél lesz állandó listázás, még a jövő kérdése, de több olyan hálózat van már, ahol bekerült állandó kínálatba a Traubisoda; például az összes hazai nagykereskedelmi partnerüknél és a Reál, Coop, Metro, Auchan, Tesco hálózatokban. A Lidl, Penny és Spar láncokkal egyelőre in-out akciókkal tudnak együttműködni – tette hozzá. 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!