Talán kevesen tudják, de a sikertelen, sőt, az üzleti bukás definícióját újraíró termékből nagyon sokat jegyez a történetírás, bár valójában nem is ezek száma, mint inkább abszurditása megdöbbentő. Az ilyen jellegű bukásoknak még múzeuma is van, több mint 200 tárgyból álló gyűjteménnyel. A Kudarcok Múzeuma utazó tárlatként tavaly nyáron Magyaországon is vendég volt (beszámolónkat a múzeumlátogatásról itt találja). Most pedig 5 olyan, termékként nehezen értelmezhető, üzleti kudarcnak bizonyult tételt idézünk fel a gyűjteményből, melyek – ha fogalmazhatunk így – meghökkentő ereje azóta sem csökkent.
Az üdítőgyártás az egyik legbiztosabb élelmiszeripari vállalásnak tűnhet, de a helyzet az, hogy a fogyasztók nem mindig fogékonyak a gyártók kísérletező kedvének eredményei iránt. Így lehetséges, hogy a világ legnagyobb üdítőipari vállalatai is jegyezhetnek néhány fiaskót, így a Pepsi is. A teljesen átlátszó Crystal üdítőjüket eredetileg 1992-ben dobták piacra, de már 1994-ben leállították a kudarcnak bizonyult termék gyártását (bár 2010-ben megpróbálták újra bevezetni a piacra). A teljesen áttetsző üdítőt a tisztaság fogalmával reklámozták. Az átlátszó üdítő eladásai bevezetés után hirtelen megugrottak, majd szédületes tempóban zuhantak a földre: az átlátszó ital ugyanis bár a tisztaság fogalmára utalt, a fogyasztóknak messze nem ízlett annyira, hogy a Crystal nevű frissítőt rendszeresen vásárolják is.
Lapozzon a bevizsgálás nélkül piacra dobott elektromos arcsokkoló történetéért!