A BYD azt tervezi, hogy az akkumulátoros járművek mellett plug-in hibrid elektromos autókat is gyártani fog az Európába tervezett üzemeiben, köztük az épülő szegedi gyárban.
Ez nem meglepő, mivel a cég nagy mennyiségben exportált tölthető (plug-in) hibrideket az Európai Unióba és az Egyesült Királyságba – írja az Autonews nyomán a Világgazdaság.
Mint ismert, a szegedi BYD-gyár mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és várhatóan évi 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől. A teljes termelést ennél jóval nagyobbra, 350 ezer darabra tervezik. Az első BYD pedig várhatóan 2025 második felében gördül le a gyártósorról.
A kínai autógyártó a következő években egy törökországi létesítmény építését is megkezdi, és szó van egy harmadik európai gyár megépítéséről is.
A BYD 2025 első negyedévében 170,36 milliárd jüan bevételt ért el, ami 36 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
A kínai autógyártó nettó nyeresége megduplázódott éves szinten és 9,15 milliárd jüant tett ki, ezzel felülmúlta az elemzők 8,1 milliárd jüanos becslését.
A sencseni székhelyű cég több mint egymillió járművet értékesített a március 31-én zárult három hónapban, ami éves összevetésben 59,8 százalékos bővülésnek számít.
Alábbi videónkból kiderül, hogy áll most a szegedi BYD-gyár építése: