A Coca-Cola számos ponton módosít címkézési és kommunikációs gyakorlatain, miután közös európai fellépéssel kötelezték arra, hogy változtasson a zöldmarketing üzenetein. A Tudatos Vásárlók Egyesülete 2023 novemberében tett panaszt a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) több nagy italgyártóval – a Szentkirályi, Fonte Viva és a Coca-Cola – kapcsolatban, miután megelégelték a palackos üdítőkkel és ásványvizekkel kapcsolatos félrevezető zöld állításokat. Panaszukban a 100 százalékban újrahasznosítható és a 100 százalékban újrahasznosított állításokat, illetve a természetet ábrázoló képek félrevezető használatát kifogásolták – számolt be róla a Világgazdaság.
A Tudatos Vásárlók Egyesületének fellépése nyomán, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2024 nyarán megindította az eljárást Magyarországon. Ezzel párhuzamosan pedig egy nemzetközi eljárás is indult a The Coca-Cola Company ellen a Svéd Fogyasztóvédelmi Hatóság és a GVH közös vezetésével. Eközben 2023. november 7-én az Európai Fogyasztóvédelmi Szervezet (BEUC) és 13 ország tagszervezetei jelentették az uniós hatóságoknak, hogy a nagy italgyártók, például a Coca-Cola, a Danone és a Nestlé Waters/Nestlé vizes palackjaikon félrevezető kereskedelmi állításokat találtak termékeik újrahasznosíthatóságáról.
A 100 százalékban újrahasznosított/újrahasznosítható állítások használata vagy a természetképek és zöld vizuális elemek megjelenítése azt sugallják, hogy a műanyag környezetbarát, és ez félrevezeti a fogyasztókat.
A Coca-Cola most kötelezettségvállalási javaslatot tett az Európai Bizottságnak, az üdítőgyártó óriás a következőket vállalja 6-18 hónapon belül az egész Európai Unióban:
A globális vállalkozás ezen felül – a vállalások elfogadásától számított 3 hónapon belül – biztosítja, hogy a honlapján és közösségi média felületein megjelenő kereskedelmi kampányai a jövőben tükrözni fogják a vállalások tartalmát. A CPC figyelemmel kíséri majd a kötelezettségvállalások végrehajtását.
További részleteket ide kattintva olvashat.