A magyar közúti fuvarozási ágazat komoly nehézségekkel küzd. A megrendelések csökkenése és a költségek emelkedése miatt sok vállalkozás kénytelen magyar kamionokat leállítani vagy eladni, sofőröket elbocsátani. A Digilog Consulting friss elemzése szerint a nemzetközi megbízások estek vissza leginkább, miközben a belföldi, kiskereskedelmi szállítások iránti kereslet továbbra is erős, így a fuvarozói kapacitás egy része még mindig szükséges – írja a Világgazdaság.
Lajkó Ferenc, a Digilog Consulting vezetője a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában elmondta, hogy a piaci helyzet annyira súlyos, hogy a magyar cégek egy része kénytelen feladni tevékenységét.
„Elsősorban a nemzetközi megbízások estek ki, emiatt egyre több kamion áll le vagy kerül eladásra” – fogalmazott.
Az első negyedévben a fuvarozók költségeinek növekedése lassult, de továbbra is veszteségek jellemzik a szektort. Az üzemanyagárak csökkenése és a gyenge forint némileg enyhítette a terheket, ugyanakkor a bérek, amortizáció és lízingkamatok tovább drágultak.
„Csak akkor éri meg kapacitást csökkenteni, ha a feleslegessé vált sofőröket is elbocsátják, de szerencsére a kiskereskedelem még jól tartja a sofőrök iránti keresletet” – magyarázta Lajkó Ferenc.
A belföldi fuvarozásban a kereslet bővülésével tovább nőhet a kapacitás, míg a nemzetközi fuvarozásban a gyenge kereslet a közúti fuvarozókat sújtja.