2026 elején lép be a Közel-Kelet piacára a Primark, a népszerű ruházati kiskereskedő négy üzletet nyit az Egyesült Arab Emírségekben és Kuvaitban. Partnere az Alshya Csoport lesz, ez a vállalat lesz a felelős az ottani franchise működtetéséért.
A Retail Gazette értesülései szerint
A Primark és az Alshaya további üzletnyitásokat is tervez a régió más országaiban.
Eoin Tonge, a vállalat ideiglenes vezérigazgatója szerint a régióban nagyon erős vásárlói keresletet regisztráltak, ezért bíznak a piacra lépés sikerében. A közel-keleti régió divatruházati cikkek piacán ugyanakkor erős a verseny, amiben egyre nagyobb szerep jut a Shein és a Temu nevű online piactereknek is. Eközben a szegmens teljesítménye a várakozások szerint a következő néhány évben évente 7-8 százalékos mértékben növekszik. A Közel-Kelet divatcikk-piaca a tavalyi évet közel 15 milliárd dolláros bevétellel zárta. Ez az összeg a divatipar globális teljesítményének nagyjából 2 százaléka.
A Primark jelenleg 460 üzletet működtet világszerte.
Ahogy az Origo arról beszámolt, a magyarországi piacra lépését korábban többször elhalasztó Primark látványos külsőségek között nyitotta meg első üzletét Budapesten.
A vállalatot az utóbbi időben ugyanakkor egy fejlemény különösen kellemetlenül érintette. Miként a Vg.hu megírta, március végén a vezérigazgató Paul Merchant azért mondott le, mert a vállalatnál belső vizsgálat indult vele szemben egy nem megfelelő viselkedésről szóló bejelentés miatt. A hírt az ír fast fashion cég anyavállalata, az Associated British Foods (ABF) jelentette be. Az FTSE 100-as tőzsdeindexben szereplő ABF külsős ügyvédeket bízott meg a Paul Marchant elleni vizsgálat lefolytatásával, miután egy meg nem nevezett nővel szemben „társasági környezetben” tanúsított viselkedéséről szóló állítás érkezett.