Bejelentette négy új üzlet megnyitását a Primark

Vágólapra másolva!
Belép a közel-keleti piacra a Primark, a tervek szerint rögtön négy üzletet nyitnak Kuvaitban, illetve az Egyesült Arab Emírségekben. A ruházati kiskereskedőnek jelenleg 460 üzlete van világszerte, ugyanakkor a Primark erős versenybe száll be a közel-keleti megjelenéssel.
Vágólapra másolva!

2026 elején lép be a Közel-Kelet piacára a Primark, a népszerű ruházati kiskereskedő négy üzletet nyit az Egyesült Arab Emírségekben és Kuvaitban. Partnere az Alshya Csoport lesz, ez a vállalat lesz a felelős az ottani franchise működtetéséért.

Primark
Négy új üzlet nyitásával lép be a Primark a közel-keleti piacra (képünk illusztráció)
Fotó: Hauke ​​Schröder / DPA / AFP

Négy új Primark üzlet jön a 460-hoz

A Retail Gazette értesülései szerint 

  • az üzletlánc első régiós üzlete már a hivatalos piacra lépési negyedévnél korábban, októberben megnyílik Kuvatiban;
  • ezt 2026 elején további három követi Dubajban. 

A Primark és az Alshaya további üzletnyitásokat is tervez a régió más országaiban.

Eoin Tonge, a vállalat ideiglenes vezérigazgatója szerint a régióban nagyon erős vásárlói keresletet regisztráltak, ezért bíznak a piacra lépés sikerében. A közel-keleti régió divatruházati cikkek piacán ugyanakkor erős a verseny, amiben egyre nagyobb szerep jut a Shein és a Temu nevű online piactereknek is. Eközben a szegmens teljesítménye a várakozások szerint a következő néhány évben évente 7-8 százalékos mértékben növekszik. A Közel-Kelet divatcikk-piaca a tavalyi évet közel 15 milliárd dolláros bevétellel zárta. Ez az összeg a divatipar globális teljesítményének nagyjából 2 százaléka.

A Primark jelenleg 460 üzletet működtet világszerte.

Ahogy az Origo arról beszámolt, a magyarországi piacra lépését korábban többször elhalasztó Primark látványos külsőségek között nyitotta meg első üzletét Budapesten

A vállalatot az utóbbi időben ugyanakkor egy fejlemény különösen kellemetlenül érintette. Miként a Vg.hu megírta, március végén a vezérigazgató Paul Merchant azért mondott le, mert a vállalatnál belső vizsgálat indult vele szemben egy nem megfelelő viselkedésről szóló bejelentés miatt. A hírt az ír fast fashion cég anyavállalata, az Associated British Foods (ABF) jelentette be. Az FTSE 100-as tőzsdeindexben szereplő ABF külsős ügyvédeket bízott meg a Paul Marchant elleni vizsgálat lefolytatásával, miután egy meg nem nevezett nővel szemben „társasági környezetben” tanúsított viselkedéséről szóló állítás érkezett.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!