A Szent Péter térre vezető utcákon sorakozó szuvenírboltok már az új pápa arcával díszített szentképeket, képeslapokat, naptárakat, hűtőmágneseket árulják, utóbbiakat darabonként három euróért. A pápai szuvenír, illetve az ilyen ajándéktárgyak a turisták által a legkedveltebb emléktárgyaknak számítanak.
Hatalmas a kereslet – mondta az MTI-nek az ötödik pápaválasztást megélő Alfredo Chiarelli, az egyetlen, aki vatikáni engedéllyel a Szent Péter tér bejáratánál árulhat szenttárgyakat.
A 2025-ös jubileumi szentév hivatalos reklámtárgyait áruló üzletben a Habemus Papam feliratú póló számít a legkeresettebb cikknek.
A Jubileum feliratú bögre már nem kelendő ennyire. Az árusok hangsúlyozzák, hogy egyelőre csak XIV. Leó arcképét használhatják, mivel a pápai állam még nem adott engedélyt a pápai aláírás és címer használatára.
A pénzügyőrség folyamatosan ellenőrzi az üzletek kínálatát, elkobozva az illegális árut.
XIV. Leót ábrázoló, online is megvásárolható dekorációs poszter a pápaválasztás dátumával:
Az Ansa angol nyelvű kiadása megjegyzi, hogy az első ajándéktárgyak XIV. Leó arcképével már a megválasztását követő napon kaphatók voltak, de továbbra is keresettek a Ferenc pápa arcmását hordozó tárgyak.
Egy összesítés szerint a helyben értékesített ajándéktárgyakból származó bevételen túl Vatikánvárosnak évente 20 millió euró bevétele származik az exportra küldött relikviákból, ajándéktárgyakból.
Az Assoturismo szövetség adatai szerint a konklávét és a pápa megválasztását magába foglaló május 7. és 14. közötti időszakban hét százalékkal ugrott meg a látogatók száma Rómában.
Ferenc pápa április 26-i temetése óta csaknem egymillió látogatót regisztráltak, 2,4 millió vendégéjszakával.
A bevételt 576 millió euróra teszik, amelyből
Giuseppe Roscioli, a Federalberghi szállodaszövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a pápaválasztás felpörgette a jubileumi szentév mostanáig a vártnál alacsonyabb vendégszámát. Roscioli hozzátette, reményeik szerint az amerikai pápa az Egyesült Államokból érkező turizmust is fellendíti.
A Vatikán körüli fagylaltozókban a Jubileum és a Halleluja íz után megjelent a Konklávé is, amelyet elsőként egy müncheni cukrász dobott piacra: a málnaalapú, piros színű fagylaltba egy kis hengert szúrnak a Sixtus-kápolna kéményét jelképezendő. De Habemus Gelatum elnevezésű fagylalt is kapható.