XIV. Leó pápa felpörgette Róma turizmusát, sok pénzt költenek a látogatók

Vágólapra másolva!
XIV. Leó pápát ábrázoló ajándéktárgyak tömege lepte el a Vatikán környékét, miközben Róma városa az új egyházfő megválasztása alatti napokban tapasztalt idegenforgalmi fellendülés folytatódásában reménykedik. A pápai szuvenír mindig nagyon népszerű ajándéktípus volt a látogatók körében, a május 8-án megválasztott egyházfő személye pedig máris sokat lendített azok forgalmán.
Vágólapra másolva!

A Szent Péter térre vezető utcákon sorakozó szuvenírboltok már az új pápa arcával díszített szentképeket, képeslapokat, naptárakat, hűtőmágneseket árulják, utóbbiakat darabonként három euróért. A pápai szuvenír, illetve az ilyen ajándéktárgyak a turisták által a legkedveltebb emléktárgyaknak számítanak.

pápai szuvenír
Megjelentek, és egyre keresettebbek a pápai szuvenírek kínálatában az új pápát mutató tárgyak
Fotó: Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images

Pápai szuvenír: nagyon népszerű egy különleges feliratot viselő póló

Hatalmas a kereslet – mondta az MTI-nek az ötödik pápaválasztást megélő Alfredo Chiarelli, az egyetlen, aki vatikáni engedéllyel a Szent Péter tér bejáratánál árulhat szenttárgyakat. 

A 2025-ös jubileumi szentév hivatalos reklámtárgyait áruló üzletben a Habemus Papam feliratú póló számít a legkeresettebb cikknek. 

A Jubileum feliratú bögre már nem kelendő ennyire. Az árusok hangsúlyozzák, hogy egyelőre csak XIV. Leó arcképét használhatják, mivel a pápai állam még nem adott engedélyt a pápai aláírás és címer használatára. 

A pénzügyőrség folyamatosan ellenőrzi az üzletek kínálatát, elkobozva az illegális árut.

XIV. Leót ábrázoló, online is megvásárolható dekorációs poszter a pápaválasztás dátumával:

image

Az Ansa angol nyelvű kiadása megjegyzi, hogy az első ajándéktárgyak XIV. Leó arcképével már a megválasztását követő napon kaphatók voltak, de továbbra is keresettek a Ferenc pápa arcmását hordozó tárgyak.

Egy összesítés szerint a helyben értékesített ajándéktárgyakból származó bevételen túl Vatikánvárosnak évente 20 millió euró bevétele származik az exportra küldött relikviákból, ajándéktárgyakból.

Jelentősen nőtt a látogatók száma Rómában

Az Assoturismo szövetség adatai szerint a konklávét és a pápa megválasztását magába foglaló május 7. és 14. közötti időszakban hét százalékkal ugrott meg a látogatók száma Rómában. 

Ferenc pápa április 26-i temetése óta csaknem egymillió látogatót regisztráltak, 2,4 millió vendégéjszakával. 

A bevételt 576 millió euróra teszik, amelyből 

  • a hívek és a turisták 57,6 milliót étkezésre fordítottak, 
  • több mint 43 milliót ajándékvásárlásra,
  • és több mint 28 milliót közlekedésre.

Giuseppe Roscioli, a Federalberghi szállodaszövetség elnöke hangsúlyozta, hogy a pápaválasztás felpörgette a jubileumi szentév mostanáig a vártnál alacsonyabb vendégszámát. Roscioli hozzátette, reményeik szerint az amerikai pápa az Egyesült Államokból érkező turizmust is fellendíti.

A Vatikán körüli fagylaltozókban a Jubileum és a Halleluja íz után megjelent a Konklávé is, amelyet elsőként egy müncheni cukrász dobott piacra: a málnaalapú, piros színű fagylaltba egy kis hengert szúrnak a Sixtus-kápolna kéményét jelképezendő. De Habemus Gelatum elnevezésű fagylalt is kapható.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!