Újabb súlyos problémára figyelmeztetnek a Boeing halálgépeinél

Vágólapra másolva!
A világ második legnagyobb polgárirepülőgép-gyártója, a Boeing évek óta problémák sokaságával küzd. Most az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal újabb lehetséges problémákra figyelmeztet a Boeing 737 Max repülőgépek hajtóműveivel kapcsolatban.
Vágólapra másolva!

Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NTSB) sürgős biztonsági figyelmeztetést adott ki a LEAP-1B hajtóművekkel felszerelt Boeing 737 MAX repülőgépekkel kapcsolatos problémák miatt. Az aggály két, 2023-ban történt Southwest Airlines-járatot érintő esetből ered, amikor madárbecsapódás miatt a hajtóművek megsérültek, majd füst került a pilótafülkébe és az utastérbe – számolt be róla a Világgazdaság.

Boeing 737 MAX
Újabb probléma merült fel a Boeing 737 MAX gépeknél
Fotó: Boeing 

Mindez súlyos biztonsági kockázat, mivel a füst rontja a pilóták látási viszonyait. A vezetők mindkétszer biztonságosan leszállították a gépeket, de az esetek aggodalmat keltettek a hatóságok és a pilóták körében. 

A hivatal javasolja, hogy a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) kötelezze a légitársaságokat: tájékoztassák a pilótákat a kockázatról és a megfelelő elhárítási eljárásokról. A Boeing frissítette a pilóták repülési kézikönyvét, hogy útmutatást adjon a füst bejutásának megakadályozására ilyen hajtómű-károsodás esetén. 

Ezenfelül a Boeing és a hajtóműveket gyártó CFM International egy szoftverfrissítésen dolgozik, amely elhárítja a problémát. 

A Boeing 737 MAX gépek kálváriája

Ehhez a géptípushoz köthető az elmúlt évek több súlyos légi katasztrófája. Ahogy az Origo megírta, 2018 őszén a Lion Air nevű légitársaság Boeing 737 MAX típusú gépe a Jáva-tengerbe csapódott, a balesetben a 189 utas és a személyzet valamennyi tagja meghalt. 2019 márciusában az Ethiopian Airlines egyik ugyanilyen típusú gépe szenvedett balesetet, a katasztrófában szintén minden gépen tartózkodó életét vesztette.

Ez utóbbi tragédia után világszerte felfüggesztették a géptípus használatát, a már átadott példányokat csak évekkel később kezdték újra használatba venni a légi cégek, illetve rendeltek azokból újakat.

Majd az Alaska Airlines járatának tavaly januári balesete okozott óriási felfordulást a légi közlekedésben, amikor a repülőgépnek kiszakadt az egyik oldalpanelja. Az ennek nyomán elrendelt gépátvizsgálások során súlyos biztonsági és minőségügyi problémákra derült fény a gyártónál. Bonyolította a helyzetet, hogy ezt követően a Boeing több volt munkatársa is azzal állt a nyilvánosság, illetve az amerikai Kongresszus elé, hogy a vállalat gyártási folyamatainál tapasztalható problémákat jelezte ugyan felettes szinten, ám ezeket a jelzéseket lesöpörték az asztalról.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!