A Villanyautosok.hu számolt be róla, hogy a tisztán elektromos T03 városi kisautóval és a C10 SUV elektromos és REEV változatával indul a Leapmotor modelljeinek magyarországi bevezetése. A kínai Leapmotor már 2023-tól jelen van Európa több országában, és a versenyképes árazásnak, valamint a gazdag felszereltségnek köszönhetően Magyarországon is sikerre számítanak.
A T03 bizonyos értelemben a legizgalmasabb típus a kínai márka részéről, hiszen itt egy kifejezetten megfizethető árú modellről beszélünk. Tavaly az európai premieren 19 ezer euróval nyitott. A T03 méretben leginkább talán a Dacia Spring vetélytársa lehet a hazai piacon.
Az autó magyar ára 7,5 millió forint, amelynél kevesebbért ma nem vásárolható új elektromos autó hazánkban.
A fenti ár a magánszemélyekre érvényes, cégek a listaárat fizetik, amely 7,8 millió forint. A T03 csak egyetlen felszereltségben érhető el, így nem kell sokat gondolkodni, csak a színt lehet kiválasztani. A T03 Európának szánt példányait kezdetben a Stellantis lengyel üzemében szerelték össze – itt volt a végszerelés a konténerekben érkező fődarabokból, így kikerülték az EU büntetővámját. Ám március végén ez a projekt leállt, a lengyel gyártás egyszerűen túl költséges volt, így a kocsik most ismét Kínából érkeznek hozzánk, de állítólag továbbra is tervben van az európai összeszerelés folytatása.
A Leapmotor C10 egy a T03-nál jóval nagyobb, családi méretű autó, amelynek hatótávja és teljesítménye is sokkal hosszabb utakra lett tervezve. A 4,7 méteres hossz a D-SUV kategóriába sorolja az autót, ami olyan nagyvadak játszótere, mint a Tesla Model Y, a Hyundai Ioniq 5, a Volkswagen ID.4 és konszern-testvérei. Töltési teljesítményben és hatótávban ezekkel nem versenyképes a C10, de a jóval kedvezőbb,magánszemélyeknek 15 milliós indulóár kompenzálhat a kompromisszumokért. A C10-ből a tisztán elektromos változat mellett lesz hatótávnövelt REEV (más néven ReX, EREV) verzió is, amiben az a különleges, hogy ára megegyezik a villanyautóéval.