Mától rendelhető a magyar piac legolcsóbb villanyautója – mutatjuk, mennyiért

Vágólapra másolva!
Hazánkban és a régió több országaiban, így Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban és Csehországban egyaránt az Emil Frey Csoport lesz a Leapmotor hivatalos importőre. Az olcsó villanyautókra a rendelések június 11-én kezdődnek az Emil Frey M5 Centerben, az első autókat pedig még a hónap végéig át is adják
Vágólapra másolva!

A Villanyautosok.hu számolt be róla, hogy a tisztán elektromos T03 városi kisautóval és a C10 SUV elektromos és REEV változatával indul a Leapmotor modelljeinek magyarországi bevezetése. A kínai Leapmotor már 2023-tól jelen van Európa több országában, és a versenyképes árazásnak, valamint a gazdag felszereltségnek köszönhetően Magyarországon is sikerre számítanak.

olcsó elektromos autó, T03, legolcsóbb
A tisztán elektromos T03 városi autó Fotó: Shutterstock

A T03 elektromos autó

A T03 bizonyos értelemben a legizgalmasabb típus a kínai márka részéről, hiszen itt egy  kifejezetten megfizethető árú modellről beszélünk. Tavaly az európai premieren 19 ezer euróval nyitott. A T03 méretben leginkább talán a Dacia Spring vetélytársa lehet a hazai piacon. 

Az autó magyar ára 7,5 millió forint, amelynél kevesebbért ma nem vásárolható új elektromos autó hazánkban.

A fenti ár a magánszemélyekre érvényes, cégek a listaárat fizetik, amely 7,8 millió forint. A T03 csak egyetlen felszereltségben érhető el, így nem kell sokat gondolkodni, csak a színt lehet kiválasztani. A T03 Európának szánt példányait kezdetben a Stellantis lengyel üzemében szerelték össze – itt volt a végszerelés a konténerekben érkező fődarabokból, így kikerülték az EU büntetővámját. Ám március végén ez a projekt leállt, a lengyel gyártás egyszerűen túl költséges volt, így a kocsik most ismét Kínából érkeznek hozzánk, de állítólag továbbra is tervben van az európai összeszerelés folytatása. 

A C10 elektromos autó

A Leapmotor C10 egy a T03-nál jóval nagyobb, családi méretű autó, amelynek hatótávja és teljesítménye is sokkal hosszabb utakra lett tervezve. A 4,7 méteres hossz a D-SUV kategóriába sorolja az autót, ami olyan nagyvadak játszótere, mint a Tesla Model Y, a Hyundai Ioniq 5, a Volkswagen ID.4 és konszern-testvérei. Töltési teljesítményben és hatótávban ezekkel nem versenyképes a C10, de a jóval kedvezőbb,magánszemélyeknek 15 milliós indulóár kompenzálhat a kompromisszumokért. A C10-ből a tisztán elektromos változat mellett lesz hatótávnövelt REEV (más néven ReX, EREV) verzió is, amiben az a különleges, hogy ára megegyezik a villanyautóéval.

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!