Megújult a Vegeta ételízesítő csomagolása. A fűszerkeveréket gyártó Podravka a közelmúltban reklámkampánnyal hívta fel a figyelmet a sok magyar háztartásban is alapvetőnek számító, főzésnél használt élelmiszer kiegészítő csomagolásának megújulása. Az ételízesítő túlzás nélkül generációk kedvence.
A Vegeta 1959-ben jelent meg, feltalálója, Zlata Bartl, 40 féle zöldségből és fűszerből készített ételízesítőt. Talán kevesebben ismerik azt, hogy a Vegeta horvát termék (Horvátország akkoriban Jugoszlávia része volt), az 1934-ben alapított Podravka gyárában készült.
Magyarországra 1967-ben jutott el a termék, majd néhány évvel később már Ausztriában, Csehszlovákiában, sőt, Ausztráliában is kaphatóvá vált.
Napjainkban a Vegeta márka termékei több kontinensen, mintegy 40 országban kaphatók.
A Vegeta nemrég megváltoztatta csomagolását, és mint a cikkünk végén megtekinthető, a Podravka közösségi oldalára feltöltött videójából kiderül, a változás érinti a márka sokak által ismert kabalafiguráját is. Az Origo kereste az arculatváltás részleteivel kapcsolatban a gyártó Podravkát, ám további információkat nem bocsátottak rendelkezésre.
A Podravka jelentős vállalatcsoporttá vált fennállása alatt, néhány nappal ezelőtt pedig közzétette a 2030-ig szóló stratégiai törekvéseit rögzítő dokumentumot. Ebben külön foglalkoznak a Vegeta márkájukkal is, amiről azt írják, hogy a következő öt év egyik legfontosabb vállalati prioritása az, hogy a márkát globális márkaként pozícionálják, és a név alatt tovább bővítsék a forgalmazott termékkínálatot. Elképzelhető, hogy az arculatváltás ezzel a törekvéssel összefüggésben valósult meg.