Változik a MediaMarkt tulajdonosi köre

Vágólapra másolva!
A kínai JD.com többségi tulajdont szerzett a magyarok kedvenc elektronikai boltjában. A JD.com, Kína második legnagyobb online kereskedelmi szereplője, amely az elmúlt években kiterjesztette tevékenységét az offline térre is. Az óriásvállalat MediaMarktban történő többségi tulajdonszerzése ebbe az európai növekedési stratégiába illeszkedik.
Vágólapra másolva!

Gazdát cserélt a MediaMarkt, pontosabban az azt birtokló német Ceconomy AG, aminek egyik fő részvényese a Magyarországon is jelen lévő elektronikai áruházláncot alapító Kellerhals család vállalata. A Ceconomy nagyjából 1000, elektronikai termékeket kínáló fizikai áruházat üzemeltet Európában MediaMarkt és Saturn név alatt. A vállalat piaci értéke jelenleg 1,8 milliárd dollár (kb. 1,7 milliárd euró). A JD.com kínai e-kereskedelmi óriás a német cég megvásárlásával az eddigi legmerészebb lépését tette meg az európai piac felé.

Magyarországon 40 üzlet működik MediaMarkt márkanév alatt
Magyarországon 40 üzlet működik MediaMarkt márkanév alatt
Fotó: Shutterstock

A kínai JD.com többségi tulajdonszerzése nem veszélyezteti a MediaMarkt vállalat függetlenségét

A MediaMarkt ügyvezető igazgatója, Szilágyi Gábor a tranzakció kapcsán inkább partnerségről beszélt, mintsem felvásárlásról. A Világgazdaságnak elmondta, hogy a MediaMarkt továbbra is független vállalatként működik, a JD.com pedig elsősorban logisztikai és informatikai kompetenciákat hoz a közös munkába. A MediaMarkt alapító tulajdonosa, a Kellerhals család továbbra is megtartja részesedését a vállalatban. 

Nem lesz névváltoztatás

Magyarországon jelenleg mintegy 40 MediaMarkt áruház működik, amelyek hatalmas forgalmat bonyolítanak le. A hazai MediaMarkt üzletek adózott nyeresége az utóbbi években közel 1 milliárd forint volt. A magyar leányvállalat szerint a hazai elektronikai kiskereskedelem 2025-ben 7 százalékkal nőtt, és a következő évre 3–5 százalékos bővülés várható, a JD.com technológiai és logisztikai háttere pedig tovább erősítheti a vállalat online jelenlétét.

A MediaMarkt ügyvezetője szerint a vásárlók szempontjából a kínai e-kereskedelmi óriással való társulás kézzelfogható előnyökkel járhat: gyorsabb szállítás, fejlettebb IT-megoldások és hatékonyabb kiszolgálás várható. Sem a beszállítói körön, sem a márka identitásán nem változtatnak, és nem lesz névváltoztatás, sőt áruházbezárás sem.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!