A világ legveszélyesebb vasúti útvonalai

Forrás: Shutterstock/Mahul Milan Mukherjee
1/12
(1.1) A képen a Chennai-Rameswaram útvonal egyik szakasza látható, a vonal egyébként Indiában működik. A vasútvonal érdekessége abból ered, hogy a vonat egy 2065 méter hosszú hídon halad át, víz felett. Az ablakból kinézve az utasok nem mindennapi látványnak lehetnek tanúi, hiszen amerre csak néznek vizet láthatnak.Forrás: Shutterstock/Mahul Milan Mukherjee
Forrás: Shutterstock/Veerababu Achanta
2/12
(1.2) A Chennai-Rameswaram útvonal 145 darab hosszú betonoszlop segítségével lett megépítve, viszont a síneket még így is könnyen elöntheti a víz. Igencsak komoly problémát okoznak a ciklonok, amelyek veszélyeztetik az utasokat szállító szerkezetek közlekedését, egyes esetekben a sebesség így 4 méter per másodpercre is csökkenhet.Forrás: Shutterstock/Veerababu Achanta
Forrás: Shutterstock/A.P.S.Photography
3/12
(2.1) A képen a Nose of the Devil (magyarul: "az ördög orra") útvonal látható, ami Ecuadorban található. A 12 kilométer hosszúságú vasúti pályát a világ legveszélyesebb vonatútjának nevezik, mivel rendkívüli körülmények között építették fel, így az utasszállító kocsik égig érő sziklákon, éles kanyarokon és meredek lejtőkön szelik át Ecuador egy részét.Forrás: Shutterstock/A.P.S.Photography
Forrás: Shutterstock/Ammit Jack
4/12
(2.2) A képen a Nose of the Devil elnevezés mögött igencsak „ördögi” okok állnak. A különösen nagy kihívást jelentő vasúti pálya megépítése mintegy 2 ezer ember halálához vezetett, ami olyan különböző okokra vezethető vissza, mint a megbetegedések, a túlhajszoltság és a szélsőséges éghajlat.Forrás: Shutterstock/Ammit Jack
Forrás: Shutterstock/Jim Lambert
5/12
(3.1.) A képen a Georgetown Loop Vasútvonal látható, ami Colorado állam egyik fő látványossága. A szállítóeszköz hegyvidéken 7,24 kilométer távolságot tesz meg, körülbelül 195 méter magasságban Georgetown és Silver Plume között.Forrás: Shutterstock/Jim Lambert
Forrás: Shutterstock/Anze Furlan
6/12
(3.2) A Georgetown Loop Vasútvonal igazi veszélye a vasútszakasz azon részében rejlik, amikor a szerelvénynek egy hídon kell átkelnie. A hatalmas szélviharok idején a szerkezet sebességének lelassulásával próbálja meg megtartani az egyensúlyt a szűk átjárón.Forrás: Shutterstock/Anze Furlan
Forrás: Shutterstock
7/12
(4.1.) A képen a Tren a las Nubes (vagyis Vasút a felhőkben) vasútvonal látható, ami Argentínában működik. Az ország egyik leghíresebb turistalátványossága. A 217 kilométer hosszú vasúti pályán 29 rémisztő híd és 21 sötét alagút található.Forrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock/Alberto Loyo
8/12
(4.2) A Tren a las Nubes a turisták körében hatalmas népszerűségnek örvend, hiszen az utazás során a vonat több hegyláncnál és üresen tátongó kanyonnál halad el.Forrás: Shutterstock/Alberto Loyo
Forrás: Shutterstock/Bule Sky Studio
9/12
(5.1) A képen a Thaiföld–Burma vasútvonal egyik szakasza látható. A lélegzetelállító tájakon áthaladó vasúti pálya 415 kilométer hosszú.Forrás: Shutterstock/Bule Sky Studio
Forrás: Shutterstock/Birgitta Thongprem
10/12
(5.2) A képen a Thaiföld–Burma vasútvonalat "Halálvasútnak" is hívják, mivel a több száz kilométer hosszú vasútvonal építése során sok ezer munkás halt meg.Forrás: Shutterstock/Birgitta Thongprem
Forrás: Picture-Alliance/AFP/Johannes Glöckner
11/12
(6.1) A képen a Mauritániában vasércet szállító gigavonat különleges vasútvonala látható. A körülbelül 700 kilométeres vonal átszeli a sivatagot azért, hogy a sivatag mélyén fekvő bányákból kinyert vasércet az óceánparti kikötőkbe szállítsa.Forrás: Picture-Alliance/AFP/Johannes Glöckner
Forrás: Picture-Alliance/AFP/Johannes Glöckner
12/12
(6.2) Az 1 km hosszú szerelvény vagonjaiba mintegy 16 ezer tonna vasércet töltenek, aminek a tetejére az ott élők felkuporodnak és saját felelősségükre, ingyen utaznak, így a "'vasvonat" egyfajta sajátos személyszállítóként is működik. Az utazóknak fel kell készülniük olyan extrém időjárásra, mint a homokvihar, valamit az ország térségében megjelent szélsőséges terroristák akcióira - ezek jelentik az igazi veszélyt az utazókra.Forrás: Picture-Alliance/AFP/Johannes Glöckner