Világmárkák logóinak rejtett jelentései - ön melyiket ismerte ezek közül?

Forrás: Shutterstock/ Kevin Khoo
1/19
A Baskin-Robbins egy amerikai multinacionális cukrászda jellegű étteremlánc, amely főleg a fagylaltjairól híres. Ha a logóját tüzetesebben szemügyre vesszük, felfedezhetjük benne a 31-es számot – ez a cég által kínált különféle fagylaltízesítéseket jelöli. De miért pont ennyiféle ízzel rukkoltak elő? A válasz pofonegyszerű: ennyi napból áll egy hónap, így akár minden nap másmilyen fagylalttal nasizhatnak a vásásrlók.Forrás: Shutterstock/ Kevin Khoo
Forrás: ANP via AFP/Piroschka Van De Wouw
2/19
A FedEx logója első ránézésre teljesen átlagosnak tűnik, emiatt nem meglepő, ha nem vesszük észre a háttérben meghúzódó rejtett üzenetet: az „E” és az „x” közötti üres terület ugyanis egy előremutató nyilat formáz, amely valószínűleg a gyors és pontos kézbesítésre utal.Forrás: ANP via AFP/Piroschka Van De Wouw
Forrás: NurPhoto via AFP/Joan Cros
3/19
A Dell logójában az oldalirányú „E” betű adja a cég többletüzenetét: egyik vezetője ugyanis állítólag kijelentette, hogy vállalatának célja a világ fejtetőre állítása – ezt pedig ezzel a bizonyos „E” betűvel kezdte.Forrás: NurPhoto via AFP/Joan Cros
Forrás: AFP/Olivier Douliery
4/19
A Tostitos különböző tortilla chipszeket és a hozzájuk tartozó mártogatósokat gyárt. A nevében szereplő „i” betű feletti pont egy rejtett - és kreatív - üzenet része: A piros pont valójában egy tál salsa. A két „T” betű embereket, a közöttük lévő sárga háromszög pedig egy chipset szimbolizál. Ez jelképezi, hogy az emberek szívesebben jönnek össze, ha egy tál chips-et és szószt megoszthatnak egymással.Forrás: AFP/Olivier Douliery
Forrás: Shutterstock/ ricochet64
5/19
A Tour de France a világ legismertebb, évenként megrendezett országúti kerékpáros versenye. Ennek logója első látásra csupán betűkből áll, a végén valószínűleg a Nap ad neki némi egyediséget. Ez azonban nem így van. A sárga kör valójában egy biciklikerék, a fölötte lévő „R” betű egy versenyzőt szimbolizál, az „O” pedig a hátsó kerék, így tehát a grafikában elrejtve a sportág egy résztvevője látható.Forrás: Shutterstock/ ricochet64
Forrás: London Symphony Orchestra (LSO)/Wikimedia Commons
6/19
A Londoni Szimfonikus Zenekar logója is egészen különleges: először eleve csak a rövidítés vehető ki belőle, de már ehhez is szemfülesnek kell lenni. A grafika azonban nemcsak a Londoni Szimfonikus Zenekar rövidítése, hanem egy karmestert is ábrázol. Az „L" és az „O" betűk a karjait ábrázolja.Forrás: London Symphony Orchestra (LSO)/Wikimedia Commons
Forrás: Shutterstock
7/19
A Wendy’s egy USA-eredetű, nemzetközi hamburgeres gyorsétterem-lánc. Első pillantásra a Wendy's logója is elég szimplának tűnik, a mosolygós, kétcopfos kislány teszi színesebbé. Jobban szemügyre véve ebben is felfedezhető rejtett üzenet: Wendy blúzának gallérja ugyanis egy szót mutat: „Mom” (Anya). Sok kulináris nyomozó azt feltételezte, hogy ezzel az étterem vezetése arra törekedett, hogy házias jelleget, hangulatot sugározzon (mintha édesanyánk főztjét ennénk), ezt azonban a Wendy’s-nél cáfolták. Azt nyilatkozták, hogy ez a titkos üzenet a véletlen szüleménye.Forrás: Shutterstock
Forrás: NurPhoto via Getty Images/Joan Cros
8/19
Az LG logóját úgy rajzolták meg, hogy a két betű első ránézésre egy mosolygós arcnak tűnhet, ami feltehetően egy elégedett vásárló arca. Ez azonban megtévesztés. Ugyanis ha oldalra döntjük a fejünket, a mosolygó arc valójában úgy néz ki, mint a közkedvelt videojáték figura, Pac-Man. Az LG hivatalos álláspontja szerint a logó a világot, a jövőt, a fiatalságot, az emberiséget és a technológiát jelképezi.Forrás: NurPhoto via Getty Images/Joan Cros
Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki
9/19
A Pinterestben a „P” betű egy térképmutató illusztrációjaként is funkcionál. A CNBC-hez eljutott információk szerint logó egyik tervezője nem akarta hozzáadni egy valódi kitűző vizuális megjelenítését, a végeredmény mégis magáért beszél.Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki
Forrás: Shutterstock
10/19
A Hershey's a világ egyik legnagyobb csokoládégyártója. A logóban a cég Kisses termékének két darabja fonódik össze, amivel talán annak csábító jellegére utalhatnak. Alaposabban szemügyre véve a grafikát, egy harmadik csokibonbont is felfedezhetünk a „K” és az „I” betűk között.Forrás: Shutterstock
Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson
11/19
A Formula – 1 a világ legrangosabb nemzetközi autóverseny-sorozata. Egy korábbi logó a merész „F" betűvel és a modern piros lángmotívummal erős versenyzési hangulatot áraszt. Az „F" és a piros lángok között pedig megbújik egy „1”-es szám is.Forrás: AFP/2017 Getty Images/Mark Thompson
Forrás: NurPhoto via AFP/Joan Cros
12/19
Felületes szemlélőként a Cisco Systems arculatának grafikai ábrázolása nagyon egyszerű: a hálózatépítő cég neve egy vonalas motívum alatt olvasható. De ebben a logóban is több van, mint ami látszik. Egyesek szerint a kék csíkok egy elektromágnest, valamint a Golden Gate hidat jelképezik, ezzel tisztelegve a Cisco névadója, San Francisco előtt.Forrás: NurPhoto via AFP/Joan Cros
Forrás: AFP/Tolga Akmen
13/19
Az Unilever logóját jobban megnézve láthatjuk, hogy az Unilever „U" betűje a kiterjedt termékkínálatához kapcsolódó szimbólumokat is megmutatja. Ezzel foglalják össze elképesztően széles termékpalettájukat, melyet nemzetközi cégként kínálnak a fogyasztási cikkek piacán.Forrás: AFP/Tolga Akmen
14/19
A Sony notebookjainak elnevezése a Vaio, amelynek betűi is komoly jelentéssel bírnak. A V és az A analóg hullámot formázva az analógiát jelöli, míg az I és az O a bináris kód (1 és 0), azaz a digitalizáció jele. Így jelképezték az analóg és a digitális találkozását.
Forrás: Jonathan Weiss/Shutterstock
15/19
A Chick-fil-A az egyik legnagyobb csirkés szendvicsekre specializálódott amerikai gyorsétterem-lánc. A logó betűtípusa minden bizonnyal a céges identitás szerves részévé vált, de a „C" betűbe rejtett csirke ezt még jobban felerősíti.Forrás: Jonathan Weiss/Shutterstock
16/19
Gillette - A borotvamárka logója elég egyszerűnek tűnik, hiszen csak a vállalat nevét rejti. Kevesen veszik észre, hogy a G és az i betűk csúcsai pont úgy állnak, mintha egy borotvával vágták volna el őket.
Forrás: Photononstop via AFP/Philippe Turpin
17/19
Az NBC logója egy színes pávát ábrázol, ami az NBC másik nevére, a Peacock Networkre utalhat. A madár tollai a csatorna eredeti hat részlegét jelképezik. Ráadásul a páva feje jobbra néz, ami azt hivatott jelképezni, hogy a csatorna a jövőbe tekint.Forrás: Photononstop via AFP/Philippe Turpin
Forrás: AFP/picture alliance / SVEN SIMON/Frank Hoermann
18/19
A Hyundai logója jazzes stílusú és a sebességre utalhat - valójában azonban nagyon messze vagyunk az igazságtól ezzel a megfejtéssel. Ez a logó két embert ábrázol, akik kezet ráznak egymással; az egyik egy értékesítő, a másik pedig egy elégedett autóvásárló.Forrás: AFP/picture alliance / SVEN SIMON/Frank Hoermann
Forrás: Full Picture Agency via AFP
19/19
A napszemüvegeiről híres Ray-Ban valójában egy napszemüveg finom illusztrációját tartalmazza a „B" betűben.Forrás: Full Picture Agency via AFP