A világnak változásra van szüksége…

Vágólapra másolva!
Mégpedig vállalati és fogyasztói szinten is felelősebb magatartásra „Környezetünk hamarosan átlépi tűrőképességének határait. 2050-re közel 10 milliárd ember fog élni a Földön. A globális GDP négyszeresére nő. A jellemzően augusztusra tehető Ökológiai Túllövés Napja sokkoló emlékeztető arra, hogy addigra éves szinten többet vettünk el bolygónktól, mint amennyi egy év alatt meg tud teremni rajta.” – figyelmeztet Virgine Helias, a Procter & Gamble Globális Fenntarthatósági Részlegének alelnöke hivatalos LinkedIn oldalán.
Vágólapra másolva!
Forrás: P&G

A fenntarthatósági szakértő arra is rávilágít, hogy minden erőforrást, amit az Ökológiai Túllövés Napja után veszünk igénybe, a jövő generációitól kölcsönözzük. A jelenlegi fogyasztási szokások alapján hamarosan a természeti erőforrások háromszorosára lesz szükségünk. Ez három új bolygót jelent.

Már most láthatók a túlzott fogyasztás hatásai. A szélsőséges időjárással kapcsolatos gazdasági veszteségek 86%-kal, 129 milliárd dollárra nőttek az elmúlt 10 évben. A The Lancet Countdown on Health and Climate Change legfrissebb jelentése szerint az éghajlatváltozás emberi tünetei már egyértelműen látszanak, potenciálisan visszafordíthatatlanok, és az egész világ lakosságának egészségi állapotát érintik. Még a vízhez hasonló alapvető erőforrások is veszélyben vannak. 2030-ra a világ népességének 40%-kal több vízre lesz szüksége, mint amennyit a bolygó fenntartható módon biztosítani tud majd. A világnak ezért sürgősen olyan üzleti modellekre van szüksége, amelyek az erőforrás-hatékony megoldásokat támogatják. Ehhez a vállalatoknak új kapcsolatokat kell létrehozniuk az iparágak és az intézmények között.

"Azoknak a mindennapi fogyasztási cikkekkel foglalkozó nagyvállalatoknak, amelyek termékeikkel naponta többmilliárd embert érnek el az otthonukban, lehetőségük és felelősségük nyílik arra, hogy fontos párbeszédeket indítsanak el, hogy változtassanak az emberek alapvető hozzáállásán és viselkedésén, valamint, hogy áttörő megoldásokat biztosítsanak – mondja Virginie Helias. – A fogyasztók számára egyre fontosabb, hogy a nagy márkák állást foglaljanak, beszélgetést kezdeményezzenek, és ne csak egy-egy probléma megoldására törekedjenek. A P&G a Davos 2017-es Világgazdasági Fórumán bemutatta az első, teljesen újrahasznosítható Head & Shoulders samponos flakont, amely több mint 25%-ban újrahasznosított, tengerpartokon összegyűjtött műanyag hulladékból készült. A TerraCycle és a Suez együttműködésével gyártott palack piacvezető innovációt hozott létre. "

Az alelnök szerint az értékesítési láncban résztvevők együttműködése tette tehetővé az újrahasznosított flakon létrejöttét. A kezdeményezés azóta megnyerte az ENSZ Momentum for Change díjat.

Forrás: P&G

A magyar gyárak is jelentős szerepet játszanak a vállalat globális fenntarthatósági céljainak elérésében. Az olaszországi üzemhez hasonlóan mindkét magyarországi gyár zéró hulladéktermeléssel üzemel, azaz nem szállít szemetet a hulladéklerakó-telepekre. A csömöri gyár a vállalat egyik legnagyobb női higiéniás termékeket gyártó üzeme, olyan márkák termékeit gyártják itt, mint az Always, a Discreet vagy a Tampax. Ez a gyár volt az első, amely 2007-ben megkapta a Zero manufacturing Waste to Landfill elismerést. A gyárban a termelési hulladék 100%-ából tömörített burkolólapot készítenek, amelyeket később az építőiparban használnak fel. A cég másik, Gyöngyösön üzemelő gyárában Pampers pelenkákat gyártanak, valamint Oral-B és Braun termékeket szerelnek össze, mindezt a legmagasabb környezetvédelmi előírásoknak megfelelve, beleértve a hulladék-újrahasznosítást és változatos energia-újrahasznosítást. A termelési hulladék egy részét kartondobozokká alakítják át, a másik része elégetésre kerül, az így termelt energiát pedig újrahasznosítják.

"Egyetlen cég sem tudja egyedül megoldani a világ összes problémáját. A beszállítókkal, kiskereskedőkkel, start-up cégekkel, kormányokkal, városokkal és a civil lakossággal való együttműködés alapvető fontosságú – tette hozzá az alelnök. – Együttesen olyan innovatív, egyedülálló megoldásokat hozhatunk létre és olyan változást érhetünk el a fogyasztói magatartásban, amellyel esély nyílik a felelősségteljes fogyasztás megvalósulására."

Forrás és további információ:

https://www.linkedin.com/pulse/making-responsible-consumption-reality-virginie-helias/