Fotocellás ajtó, bevásárlókocsi, gyógyszertári vízadagoló automata, balusztrád: csak néhány azok közül a helyek közül, amelyekkel nap mint nap találkozunk például bevásárlás vagy közlekedés közben. A 10 éves Odex Outdoor Expert Kft. a piac minden médiatulajdonosával kapcsolatban állva, munkatársainak összesen 150 év tapasztalatát használja fel annak érdekében, hogy ügyfeleiknek a legfrissebb és leginnovatívabb megoldásokat biztosítsák a hirdetési piac ezen területén.

„Jól célozható, sokrétű, a legegyedibb megoldásokat kínálja” – jellemezte az Out of Home hirdetési piacot Szabó Henriett a 10 éves Odex Outdoor Expert Kft. ügyvezető igazgatója. A cég 11 munkatársa több mint 150 év tapasztalattal rendelkezik a piac ezen szegmensén, ennek és kiterjedt kapcsolatrendszerüknek köszönhetően a leginnovatívabb megoldásokat nyújtják ügyfeleiknek.

Miért nem elavult?

Gondolhatnánk, hogy napjaink kütyüktől hemzsegő világában már nincs relevanciája az Out of Home (OOH) hirdetéseknek, a legősibb tömegmédiumnak, ám ez tévhit. Ezek a felületek ugyanis jól célozhatóak, sokrétűek. Szabó Henriett szerint a fiatalok manapság az online felületeken gyakran használnak hirdetésblokkolót, így nem csak ezeken a platformokon kell a nekik szóló hirdetéseket elhelyezni.

A fiatalok mozgásban vannak, tömegközlekednek, autóznak, vásárolnak, moziba, szórakozni, strandra járnak, ezek pedig mind potenciális felületet kínálnak arra, hogy megszólítsák őket termékhirdetésekkel vagy márkaépítést célzó kampányokkal.

Az idősebb korosztály is sokkal aktívabb, mint néhány évtizeddel ezelőtt, ám még mindig kevésbé vannak jelen a digitális világban, így őket szintén könnyű megszólítani az Out of Home kampányokkal. A 15-69 éves korosztály 94,3%-a halad el OOH reklámok előtt a mindennapokban, és 50 felülettel találkoznak naponta.

Határtalan kreativitás

Az Odex Outdoor Expert Kft. a leginnovatívabb és legkreatívabb megoldásokat kínálja ügyfeleinek. Napi kapcsolatban állnak a piac valamennyi médiatulajdonosával, naprakész információkkal, statisztikai adatokkal segítik ügyfeleiket. Az ügyvezető igazgató elárulta, hogy minden kampányhoz tudnak egyedi megoldásokat biztosítani, kutatási szoftverek és kampánytervező szoftverek segítik munkájukat. „Kollégáink már nagyon sok mindent láttak, tapasztaltak ezen a piacon” – fogalmazott Szabó Henriett. Hozzátette: minden kampány más, éppen ezért mindig az ügyfél egyedi igényeihez igazodnak.

Ha Out of Home hirdetésről beszélünk, fontos, hogy ne ragadjunk le a megszokott sémáknál, ugyanis nem szükséges csupán óriásplakátban vagy citylightban gondolkodnunk. A lehetőségek száma ma már szinte végtelen. Az outdoor felületek között találunk tűzfalat, fényreklámot, és épületfóliát, a pavilonautó, a landman, a zeppelin és a sokszor művészi kivitelű installációk pedig meghökkentő megoldásokat kínálnak.

Az indoor reklámok terén a roll up, a wellness poszter, az öltözőszekrény plakát, a poháralátét, a szalvéta, a suliposzter vagy akár egy mosdóban elhelyezett tükörplakát is befolyásolhatja a fogyasztót. Nem feledkezhetünk meg az instore felületekről sem, ahol egy polckártya, egy fotocellás ajtóra helyezett hirdetés vagy éppen egy pénzvisszaadó tálca is ösztönözheti a vásárlót, hogy valamit leemeljen a polcról.

Az Out of Home hirdetések ugyanis más hirdetési csoportoktól eltérően rendkívül jól mozgathatók az eladás helyének, élethelyzetnek, és földrajzi célzásnak megfelelően is, nem beszélve arról, hogy már egyes kutatásoknak köszönhetően térképre vetítve mérhetik fel az célcsoportok utazási szokásait.

Mit jelent ez számokban?

A 10 éves Odex Outdoor Expert Kft. ügyfelei mintegy 26 ezer billboard, 18 ezer citylight, 144 spa media, 288 öltözőparaván és 1642 peronplakát közül választhatnak. Ez természetesen töredéke azoknak a lehetőségeknek, amelyeket ügyfeleiknek kínálnak. Szabó Henriett szerint pedig a piac egyharmadát már az ambient reklámok teszik ki, melyek egyre nagyon teret nyitnak a kreativitásnak. Sokszor meglepőek, újszerűek és nem lehet figyelem nélkül elhaladni mellettük.

Az OOH felületeket olyan márkák használják aktívan, mint a Coca-Cola, a McDonald’s, a Kika, a Telenor, a K&H vagy épp a Samsung. Egy átlagos kampány pedig a 18-69 éves korosztályban hozhat 75 százalékos észlelést, 96 százalékos azonosítást és 94 százalékos aktivitást.

Lépjen be az Odex Outdoor Expert sokszínű lehetőségeket kínáló ajtaján és ismertesse meg termékét vagy vállalkozását a nagyvilággal!

Tématámogatás. Készült az Odex Outdoor Expert Kft. megbízásából