A tárgyalások során megegyeztek abban is, hogy a 2001-es adótörvények alapján a mikro- és kisvállalkozások által megvalósított adóévi beruházás értéke csökkenti az adózás előtti eredményt (legfeljebb 10 millió forintig) - a kedvezmény kiterjed a gépjármű-beruházásokra is.
A fuvarozó mikro-, kis- és középvállalkozások adókedvezményt érvényesíthetnek az idén december 31-ét követően megkötött szerződés alapján igénybe vett beruházási hitelre fizetett kamat után. A kedvezmény a kamat 20, illetve 40 százaléka lehet. Az egy adóéven belül igénybe vehető adókedvezmény nem haladhatja meg az ötmillió forintot.
Nem sikerült ugyanakkor megegyezni a taxis gépkocsik beszerzése utáni áfa visszaigénylése, az üzemanyag áfájának visszaigényelhetősége kérdésében, valamint az üzemanyag-megtakarítás adómentességének fenntartása ügyében. Ezeket Nógrádi László közlekedési miniszter a gazdasági kabinet elé terjeszti.
Kevésbé voltak békések tegnap a fuvarozók Luxemburgban: mintegy 600 belga, francia, holland és luxemburgi kamion 12 órára eltorlaszolta az országba vezető utakat. A fáradtság öl mottójú követeléseikben rámutatnak, hogy elviselhető határok közé kell szorítani a sofőrök munkaidejét, és a szigorú szabályozást ki kell terjeszteni mindenkire - főleg a Kelet-Európából toborzott olcsó munkaerőre. A közúti szállítási dolgozók európai szakszervezete délután az akciók fokozását helyezte kilátásba, ha az EU közlekedési miniszterei nem adnak ki a munkaidőt egységesen szabályozó irányelvet.
Szilágyi Béla
(Magyar Hírlap)