Ha tehát egyik járműcsoportnál ennél magasabb az emelés, egy másik, ugyanakkora díjat fizető kategóriánál arányosan csak kisebb lehet. A korábbi ígéretek ellenére így a biztosítók jövőre mégsem határozhatnák meg teljesen önállóan a díjakat, azaz elakad az elmúlt 3 évi liberalizációs folyamat a szférában.
A kabinet szándéka nyilvánvalóan az infláció visszafogása a lépéssel. A plafon újbóli bevezetése ráadásul nem is egyszeri alkalomra szólna: a rendelettervezet szerint a pénzügyminiszter a továbbiakban minden év szeptember 15-éig tenné közzé a maximális emelés mértékét. E rendszer kísértetiesen hasonlítana a korábbi évek félig központosított gyakorlatára, ahol szintén a PM szabta meg a (centrum)díjat. A lapnak nyilatkozó biztosítók (amelyek közül némelyik 8 százalékos emelést tervezett a személyautóknál) elítélték a javaslatot.