Paul Kennedy, a Tesco-Global Áruházak Rt. vezérigazgatója hétfői sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a következő három évben újabb nyolc hipermarketet épít a vállalat a Magyarországon elért árbevétel visszaforgatásából.
Hozzátette: az angol anyacéget az elmúlt hat évben Magyarországon elért forgalom meggyőzte arról, hogy érdemes itt befektetni, így a Tesco csoport kelet-közép-európai beruházásainak felét ide telepíti. A cég áruházainak árbevétele a múlt évi 80 milliárd forint és az idei várható 140-150 milliárd forint után jövőre 230-250 milliárd forint lehet.
Az új, 860 embert foglalkoztató és állandóan nyitva tartó pesterzsébeti áruházban 35 ezer terméket árusítanak és hetente százezer, a karácsonyi bevásárlás időszakában pedig 125 ezer vásárlóra számítanak. Paul Kennedy hozzátette: a pesterzsébetihez hasonló méretű hipermarketet nyitnak meg egy hónapon belül Budaörsön is, így magyarországi alkalmazottaik száma eléri a 7500 főt.
Martin Reynolds, a pesterzsébeti áruház igazgatója elmondta: felméréseik szerint a magyar lakosság körében nő a hipermarketek népszerűsége: míg 1999-ben a népesség nyolc százaléka szerezte be a napi fogyasztási cikkeket a legnagyobb alapterületű áruházakban, addig az idén ez az arány 12 százalékra emelkedett.
A tájékoztatón elhangzott az is, hogy a Tescoban kínált élelmiszerek több mint 90 százalékát magyarországi gyártóktól szerzik be.
Korábban:
Még több bevásárlóközpont épül
(2000. november 20.)