Az okmányirodák feladata novembertől jelentősen bővült, mert a kereskedelmi kamarák helyett immár itt kapják kézhez egyéni vállalkozói igazolványaikat az igénylők. Eiselt György, a BM informatikai és távközlési helyettes államtitkára csütörtöki sajtótájékoztatóján elmondta: az újonnan kiállított vállalkozói igazolványok külsejükben is megújultak, és okmánybiztonsági elemekkel is ellátták a dokumentumokat.
A helyettes államtitkár az új rendszer működésének eddigi tapasztalatairól elmondta: több helyen problémát jelentett az, hogy október 15. és 31. között a kamarák már csak a formanyomtatványokat adták ki, de az igazolványokkal nem foglalkoztak. Volt olyan megye is, ahol a kamarai ügyintézők nem tájékoztatták az egyéni vállalkozókat a változásról, vagy megfelelő program hiányában az okmányirodák nem tudták ellenőrizni a kamaráktól átvett iratokat. Az átállás Budapesten viszonylag problémamentes volt.
A helyettes államtitkár elmondta, hogy az okmányirodák idei fejlesztésére 9,1 milliárd forint állt rendelkezésére a tárcának, s további 2,6 milliárd forintot fordítottak az egyéni vállalkozói igazolványok kiadása feltételeinek megteremtésére. A következő két évben tízmilliárd forintot költ a BM különböző eszközök beszerzésére és fejlesztésre, s emellett 6,8 milliárd forintot fordítanak az irodák fenntartására.
Eiselt György nem tartja valósnak azokat az aggodalmakat, hogy a rendőrségtől január elsejétől az okmányirodákhoz átkerülő gépjárműirat-kiadás visszaélésekre adhat okot, a rendszer ugyanis zárt, biztonságos és tíz évig nyomon követhető.
Az okmányirodák idén 450 ezernél több személyi igazolványt és 1 200 000 lakcímigazoló kártyát adtak ki.
Ügyintézés
(az Üzleti Negyed rovata)
Korábban:
Átadták közigazgatási feladataikat a kamarák
(2000. november 1.)