A díjfizetés alig befolyásolta az autópályák forgalmát

Vágólapra másolva!
A kormány keddi ülésén értékelte az autópályákon január elsején bevezetett, matricás díjfizetési rendszer első féléves tapasztalatait. A kabinet beszámolója megállapítja: Budapesttől távolodva az autópályák használatát egyre kevésbé befolyásolta az autópályadíj bevezetése.
Vágólapra másolva!

A kormány beszámolója szerint az átlagos napi forgalmat összehasonlítva az elmúlt évek adataival megállapítható, hogy a budapesti agglomeráció térségében az M1-es autópálya forgalmi részaránya csökkent, de Budapesttől távolodva egyre kevésbé jellemző a forgalom visszaesése.

A tájékoztató szerint a Győr-országhatár szakaszon rendkívül kedvező forgalomátrendeződés következett be. Itt a korábbi években az M1-es autópálya és az 1-es számú főút fele-fele arányú terhelést viselt, mára viszont a forgalom 80 százaléka az autópályára terelődött.

Az M3-as autópályán a matricás díjfizetés bevezetését követő hat hónapban Gödöllőnél 10, Hatvannál 13, Gyöngyösnél pedig 30 százalékkal lett magasabb a forgalom. A 3-as számú főúton Gödöllőnél az elmúlt évhez képest a forgalom nagysága nem változott, viszont Gyöngyösnél 5 százalékkal, Kápolna térségénél 21 százalékkal csökkent.

(MTI)

Korábban:

Drágulnak az élelmiszerek, a kommunális szolgáltatások, az energia, a közlekedés
(2000. december 19.)