<P>Tízszeresére nőhet az online kereskedelmi forgalom Magyarországon</P>

Vágólapra másolva!
A Bloomberg hírügynökség jelentése szerint a magyar internetes kereskedelmi piac rendkívül nagymértékű fejlődés előtt áll. Az IDC programmenedzserének véleménye szerint a magyarországi online értékesítések 2001-ben elérhetik a 80 millió dolláros értéket, ami tízszeres növekedést jelentene az előző évi adatokhoz képest.
Vágólapra másolva!

A jövő évben hirtelen megugró keresletet az elemző a piac jelenlegi alulfejlettségével magyarázza. A piac elmaradottsága nem csak világviszonylatban, de a régióhoz képest is jelentős - véli a szerző. Igaz, Magyarországon fajlagosan többen interneteznek, Csehországban vagy Lengyelországban ezzel szemben jóval több az online vásárlási lehetőség, ennél fogva pedig az ilí módon indukált forgalom. A B2C (business to consumer), vagyis kiskereskedelmi területen vannak ugyan ígéretes próbálkozások (a szerző a FotexNet-et említi), azonban a legtöbben igen csekély befektetéssel próbálkoznak a piacon.

A legjelentősebb lemaradás a B2B (business to business - üzleti partnerek közötti) területen figyelhető meg Magyarországon, bár vannak már próbálkozások e területen is (a cikk a Marketline-t és a Sunbook-ot említi). Fejlődési esélyt a piac ezen részén a magyarországon megtelepedett tengerentúli cégekben lát a szerző.