Vágólapra másolva!
Két napja működik a Magyar Autóklub (MAK) első, nem nyereségérdekelt üzemanyagtöltő állomása Dunaújváros közelében. A MAK-kútnál 10 forinttal olcsóbban adják az egyfajta benzint és a dízelolajat.
Vágólapra másolva!

Két napja működik a Magyar Autóklub (MAK) első, nem nyereségérdekelt üzemanyagtöltő állomása Dunaújváros közelében. A MAK-kútnál 10 forinttal olcsóbban adják az egyfajta benzint és a dízelolajat.

Felkai György, a Mol Rt. kommunikációs igazgatója elmondta, a MAK, legalábbis közvetlenül, nem a cégtől vásárolja az üzemanyagot. A legnagyobb hazai forgalmazónak 400 töltőállomása van országszerte, ezért sem tart a versenytől.

Erényi Balázs, a Shell Hungary Rt. kiskereskedelmi igazgatója úgy vélte, a MAK az eddigi befizetésekből befolyt összegből nem lesz képes terjeszkedni. Ha mégis, kérdéses, milyen pénzből finanszírozza az autóklub a saját bevallása szerint egyenként 10 és 25 millió forintba kerülő kutak építését? (Egy korszerű töltőállomás kiépítése 100-300 millió forintba kerül.)

A szakember aggályosnak tartja az 1200 forintos matricák árusítását is, hiszen a MAK megkülönböztetést alkalmaz a fogyasztók között, de ha nem lesz képes kiépíteni hálózatát, még azokat a matricát vásárló autósokat is megtévesztheti, akik messze laknak az olcsóbb üzemanyagot kínáló kutaktól.

Erényi elmondta, a hazai üzemanyag kiskereskedelmi árrése 10-15 forint. Ebből kell fedezni a működési, szállítási és amortizációs költségeket is. A nagy forgalmazók azért is létesítenek a töltőállomások mellé üzleteket, hogy kiegészítsék bevételeiket. Kérdés, a MAK miből fedezi majd ezeket a költségeket?

A Shell kiskereskedelmi igazgatója nem tartja életképesnek az autóklub kezdeményezését, és ha fölmerül annak a gyanúja, hogy a MAK nem a mindenkire kötelező követelményeknek megfelelően dolgozik, megfontolják, hogy tegyenek-e lépéseket.

(Népszava)

Korábban: