<P>A legkedveltebb bevásárlónap a péntek</P>

Vágólapra másolva!
A napi fogyasztási cikkek kereskedelmében az összes forgalom 3 százaléka bonyolódik vasárnap, a legkedveltebb bevásárlónap a péntek, ekkora koncentrálódik az eladások 20 százaléka - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből.
Vágólapra másolva!

A GfK tavaly január és augusztus között végzett, 2.000 háztartás heti vásárlási jelentései alapján készült reprezentatív felmérése szerint szombatra a forgalomnak szintén magas része, 19 százaléka esik.

A hét első négy napján arányosan oszlik el napi fogyasztási cikkek forgalma, 15-15 százalék jut keddre, szerdára, csütörtökre, míg hétfőre 12 százalék.

Az egyes bolttípusok vasárnapi eladásaiban jelentős eltéréseket tapasztaltak a kutatók. A hipermarketek és C+C áruházak összes forgalmának értékben 9, illetve 8 százaléka bonyolódik a hét utolsó napján.

A szupermarketek és önálló kis boltok az átlag körüli 2-3 százalékos eladási értéket érnek el, míg a többi bolttípus, a nagy diszkontok, kis diszkontok és drogériák forgalmának mindössze 1-2 százaléka származik a vasárnapi vevőktől.

A GfK egy másik felmérése szerint a vásárlók 95 százaléka elégedett annak a bolttípusnak a nyitvatartási idejével, amelyben a legtöbb pénzt költi élelmiszerre, háztartási vegyi árura.

A boltválasztás szempontjai közül a nyitvatartási idő csak a 11. helyen áll, legfontosabb tényezőként a vevők az áru frissességét és minőségét, az árszínvonalat, negyedik helyen pedig a választékot nevezték meg.

(MTI)