Az e-kereskedelem terjedésével nőhet a haszongépjármű-forgalom

Vágólapra másolva!
Az egyre növekvő e-kerskedelem hatására Európában megnőtt a kisebb haszonjárművek iránti érdeklődés. A futár-, és csomagküldő szolgáltatók igényeihez alkalmazkodva az Opel és a Renault a közelmúltban közös fejlesztésű furgont dobott piacra. Az online vásárlások terjedésével 2003-ra több mint 7 milliárdra nőhet az egy év alatt továbbított csomagküldemények száma, ezért a haszonjármű-forgalom is tovább bővülhet. 
Vágólapra másolva!

Az elmúlt évben Európa szerte a haszonjármű forgalom 5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi adatokat, ami elsősorban az e-kereskedelem fejlődésének köszönhető. Az interneten megrendelhető árucikkeket ugyanis futár-, vagy csomagküldő szolgálatok szállítják a vevőkhöz, amelyek - kihasználva a fejlődés adta lehetőségeket - egyre inkább bővítik autóparkjukat és a gyártók is alkalmazkodni akarnak az igényekhez - írja pénteki számában a Világgazdaság.

A kontinensen a csomagküldő szolgálatok piaca Németországban a legnagyobb, majd Franciaország és Nagy-Britannia következik. Az online könyvkereskedelem egyik legnagyobb vállalata az Amazon például Németországban napi 20-50 ezer küldeményt szállít. Egy felmérés szerint Európában 2003-ra 7,5 milliárdra nő a csomagküldemények száma, a tavalyi 4,9 milliárdról. Mivel folyamatosan nő azon háztartások száma amelyek rendelkeznek internet-hozzáféréssel, ez a mennyiség tovább növekedhet.

A nagy autógyártók közül a Renault és az Opel a konjunktúra hatására fejlesztették ki közös haszonjárművüket, a 2,5-2,8 tonna tömegű Opel Vivaro, Renault Trafic modellt. Az új modell kifejlesztésére összesen 700 millió eurót költött a két vállalat, és így az Opel kínálatában is szerepelnek - a korábban hiányzó - haszonjárművek.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: