<P>Nem készül új M3-as nyomvonal</P>

Vágólapra másolva!
A Népszabadság információival ellentétben nem készül új terv az M3-as autópálya továbbépítésére. Nem dőlt még el, hogy pontosan merre halad majd Polgár és Nyíregyháza között a sztráda, a jelenleg vizsgált négy lehetséges útvonal közül csak az egyik a délre, Debrecen felé kerülő nyomvonalterv - tudta meg a Magyar Hírlap a nyomvonaltervek elkészítéséért felelős Nemzeti Autópálya Rt.-től (NA Rt.) és a nyomvonal-kijelölésre jogosult Közlekedési és Vízügyi Minisztériumtól.
Vágólapra másolva!

Debrecen és Nyíregyháza bekötését egyszerre végzik majd a Pródig tartó szakasz kiépítése után - nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Bakonyi István, az NA Rt. kapcsolati igazgatója. Az önkormányzatok és illetékes hatóságok szakemberei az elképzelhető utak közül hármat kombináltak úgy össze, hogy leginkább elkerülhetők legyenek a konfliktusok. Ezt a nyomvonaltervet terjesztik a közlekedési és vízügyi tárca elé. De a javaslatot jóvá is kell hagyni - szögezte le.

Ruppert László közlekedési államtitkár-helyettestől a lap úgy tudja: a Polgár és Nyíregyháza között szinte egyenes vonalban haladó nyomvonalváltozat (A) a legészakibb, míg a Népszabadságban taglalt, a pródi nyomvonal (D) nyúlik leginkább dél felé. A kettő között helyezkedik el a B, illetve C változatként emlegetett nyomvonaltervezet. Valamennyi lehetséges úttervvel kapcsolatban folynak még környezetvédelmi és egyéb hatásvizsgálatok, ezeket októberig kell elvégezni. A négy nyomon egyszerre mérik fel az autópálya környezetét, leginkább a Debrecen felé kerülő D változat kivizsgálása halad jól. Ruppert László úgy véli, mivel az építkezés 2003-ban kezdődik, még akár ötödik vagy hatodik nyomvonalváltozat is kialakulhat.

Csabai Lászlóné, Nyíregyháza polgármester asszonya ugyanakkor a Magyar Hírlapnak elmondta: már tavaly ősszel egy szakmai fórumon kiderült, hogy az érintett felek a négy közül bármelyiket elfogadhatónak tartják, kivéve a Pródig lekanyarodó D verziót. Számításai szerint ez ráadásul 10-12 kilométerrel meghosszabbítaná az autópályát, és több időbe kerülne megépítése is.

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere erről úgy vélekedik: elsősorban a finanszírozáson múlik, mikorra készül el az út. Az a lényeg, hogy 2004-re Debrecenbe és Nyíregyházára egyaránt eljusson a sztráda - tette hozzá.

(Népszava)

Debrecen felé kerül az M3-as
(2001. május 23.)