Javult tavaly az áramszolgáltatók által nyújtott ellátás minősége 1999-hez képest - mondta Kaderják Péter, a Magyar Energia Hivatal (MEH) főigazgatója pénteken. A MEH az áramszolgáltató társaságok 2000. évi üzemzavarai miatti fogyasztói feszültség-kimaradásokat értékelte a társaságokkal és a fogyasztói érdekképviseletekkel együtt.
Az energiahivatal megállapította, hogy a kiugróan sok üzemzavarral terhelt 1999-hez képest 2000-ben javult az ellátás. A fogyasztói feszültség-kimaradás darabszáma 19 százalékkal 8063 darabra csökkent, míg az elhárítási idő 14 százalékkal 67,2 percre mérséklődött.
A fogyasztói áramkimaradások időtartama közel 20 százalékkal hosszabb lett, a középfeszültségű gerinchálózat üzemzavarainak száma pedig mintegy 24 százalékkal több annak ellenére, hogy a fogyasztók reálértéken nem fizettek kevesebbet, mint az árszabályozási időszak elején.
A hivatal megállapította, hogy a fogyasztói panaszok kezelését javítani kell és az úgynevezett garantált szolgáltatások rendszere - amelynek keretében az előre meghatározott szint nem teljesítése esetén az áramszolgáltató 1000 forintos kompenzációt fizet a fogyasztónak - még nem működik hatékonyan.
(MTI)