A parlamenti ellenzék, valamint a gazdaság számos szereplője már szerdán bírálta Kurt Bodewig közlekedési miniszter tervét, míg az SPD (Szociáldemokrata Párt) koalíciós partnere, a zöldek, illetve több környezetvédelmi szervezet üdvözölték a szerdai elhatározást.
Az útdíjból származó bevételt - amely szakértői becslések szerint elérheti az évi 6,5 milliárd német márkát - a kormány a közlekedés fejlesztésére kívánja fordítani. A kormány programismertetője szerint az összeg 20 százalékát egy úgynevezett "közlekedési dugó ellenes program"-ra költenék, ami nagyjából a közúti, a vasúti, és a vízi közlekedés kapacitásainak növelését jelenti.
Néhány helyi önkormányzat véleménye szerint a díj bevezetése könnyen az alacsonyabb rendű autóutak túlterelésével járhat, a közlekedési miniszter azonban elmondta: amennyiben ilyen hatást érnének el az intézkedéssel, úgy az alacsonyabb rendű utakra is kiterjesztik a díjfizetési kötelezettséget.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: