Amerikában terjeszkedik a Vivendi

2002.03.06. 14:19

Európa legnagyobb médiavállalata, a francia Vivendi összesen 10,3 milliárd dollárért megvásárolja az Egyesült Államok második legnagyobb kábeltévés hálózatával rendelkező USA Networks társaság többségét. Elemzők szerint az ügylet feltétlenül szükséges volt ahhoz, hogy a francia vállalat piachoz jusson Amerikában, és felvegye a versenyt az AOL Time Warnerrel.

A Vivendi összesen 10,3 milliárd dollárért többségi részesedést szerez USA Networks nevű vállalatban - közölte a francia cég közleménye alapján a Bloomberg hírügynökség hétfőn. A Vivendi 1,6 milliárd dollárt készpénzben, a vételár maradékát részvénycserével törleszti, így megszerzi a USA Networks kábeltévé-hálózatát - amelyik a második legnagyobb az országban -, valamint tévé- és filmstúdióit is.

A Vivendi új szerzeményét összevonja a tavaly 30 milliárd dollárért vásárolt Universal filmstúdióval; a közös cég Vivendi Universal Entertainment néven, Barry Diller, a USA Networks eddigi tulajdonosa vezetésével működik a jövőben.

A BBC által megkérdezett szakértők szerint az üzlet azért nagy jelentőségű, mert a francia médiaóriás így hozzájut azokhoz a csatornákhoz, melyeken keresztül termékei betörhetnek az amerikai piacra, ahol felvehetik a versenyt a világ legnagyobb médiacégével, az AOL Time Warnerrel.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Vivendi

Korábban:

Jól teljesített a Vivendi
(2001. október 30.)

A Vivendi már nem vesz semmit Franciaországon kívül
(2001. augusztus 27.)