Rekordforgalommal és jelentős profitnövekedéssel zárta a tavalyi évet Európa legnagyobb sportruha- és sportszergyártója, a német Adidad-Salomon.
A herzogenaurachi konszern forgalma előzetes adatok szerint 5 százalékkal 6,1 milliárd euróra emelkedett. Eladásai alapján az amerikai Nike után a világ második sportszer- és sportruházati cége 208 millió eurós tiszta nyereséget ért el tavaly, 15 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az adatok összhangban vannak elemzők várakozásával. Adó előtti profitja 9 százalékkal 376 millió euróra nőtt. Ez valamivel elmarad elemzők 380 millió eurós prognózisától. Az egy részvényre jutó profit 4,6 euró volt a tavalyelőtti 4 euró helyett.
A forgalmi adat az adidas-Salomon közlése szerint az eddigi legjobb eredmény. Minden márkánál és Észak-Amerika kivételével minden piacon növekedés volt.
A nyereség növekedését a konszern a nagyobb forgalommal és a működési költségek csökkenésével magyarázta. Az alacsonyabb adók ugyancsak hozzájárultak a profit növekedéséhez.
Az vállalat szóvivője megerősítette a konszern célját, hogy az eladások és a profit idén is nőni fog, a téli olimpiai játékok és a labdarúgó világbajnokság miatt, de számokat nem közölt.
A frankfurti értéktőzsdén csütörtökön kora délután 77,99 eurót ért egy Adidas-Salomon-részvény, 0,24 százalékkal többet a szerdai zárónál. A részvény 79,20 eurón nyitott csütörtökön. Az Adidas-Salomon a fő index, a DAX-30 legjobban teljesítő részvénye volt tavaly. Ötvenkét héten belül a papírok értékének csúcsa 85,85 euró volt most decemberben, mélypontja pedig46,07 euró szeptemberben.
(MTI)
Ajánlat: